Multiple myeloma

טיפול CAR T מבטיח בחולי מיאלומה נפוצה (EHA 2022)

מחקר חדש הראה כי מטופלים עם הישנות מיאלומה נפוצה או כזו עמידה לטיפול שקיבלו טיפול חדש בתאיCAR-T הגיבו לטיפול, כאשר כמעט שני שלישים השיגו הפוגה מלאה

מחקר חדש הראה כי מטופלים עם הישנות מיאלומה נפוצה או כזו עמידה לטיפול, שקיבלו טיפול חדש בתאי CAR-T, ARI0002h, הגיבו לטיפול, כאשר כמעט שני שלישים השיגו הפוגה מלאה. בשנים האחרונות הוכח כי טיפול בתאי CAR-T מספק יתרונות חשובים לחולים עם מיאלומה נפוצה. לכן מנהל המזון והתרופות האמריקני אישר שני טיפולים – idecabtagene vicleucel (Abecma), בשנת 2021, ו-ciltacabtagene autoleuclin (Carvykti), בסוף פברואר. ARI0002h, אשר מטרתו היא אנטיגן הבשלה של תאי B (BCMA), הוא הטיפול העדכני ביותר בתחום זה.

בניסוי הנוכחי שהוצג במפגש השנתי של איגוד ההמטולוגיה האירופי, החוקרים רשמו 35 חולים שטופלו בעבר לפחות בשני משטרי טיפול ומחלותיהם היו עמידות לקו הטיפול האחרון. הגיל החציוני של החולים היה 61 שנים, והם קיבלו חציון של ארבעה קווי טיפול קודמים. בסופו של דבר, 30 חולים היו כשירים לקבל את המינון של 〖10〗^63x תאי CAR-T לקילו, כאשר כל החולים ייצרו תאי CAR T בממוצע של 11 ימים. התוצאים העיקריים של המחקר היו שיעור התגובה הכולל – שהוגדר כתגובה חלקית לפחות תוך 3 חודשים מהעירוי הראשון – ושיעור תסמונת שחרור הציטוקינים ו\או רעילות נוירולוגית ב-30 הימים הראשונים.

שיעור התגובה הכולל בקרב 30 החולים היה 100%, 63% מהמטופלים השיגו הפוגה מלאה, ורובם השיגו לפחות תגובה חלקית משמעותית במהלך מעקב חציוני של 16 חודשים. לאחר 18 חודשים, שיעור ההישרדות הכולל היה 73%. באותו זמן, 53% מהחולים היו בחיים ולא חוו התקדמות של המחלה. בקרב מטופלים שעבורם היו נתונים לגבי מחלה מינימלית (MRD)96% נמצאו נקיים מ-MRD במח העצם לאחר 28 ימים. לאחר 100 ימים, 92% נמצאו שליליים ל-MRD. מבין 28 חולים, 24 (86%) חולים שהפגינו תגובה ושלא חוו התקדמות מחלה או רעילות לאחר העירוי הראשון קיבלו מנה שנייה של 3 x 〖10〗^6 תאי CAR T/ק”ג בחציון של 4 חודשים לאחר מכן. בקבוצה זו, שישה חולים (25%) הראו תגובה משופרת לאחר העירוי השני. תסמונת שחרור ציטוקינים, עניין משמעותי בטיפולים בתאי T CAR, התרחשה ב-90% מהמטופלים במחקר; 73% מהמקרים הללו היו בדרגה 1, ולא היו מקרים של דרגה 3 או 4, כאשר משך הזמן החציוני של התסמונת היה 4 ימים. בנוסף, נויטרופניה התרחשה ב-97% מהחולים, מה שמתאים לטיפולים אחרים בתאי CAR T.

לכתבה ב-Medscape

למאמר ב-

EHA

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה