Multiple Sclerosis

תוצאות טובות יותר לטיפול ב-Diroximel Fumarate לעומת Interferon בחולים עם טרשת נפוצה (מתוך כנס ה-ECTRIMS)

בחולים עם טרשת נפוצה התקפית-הפוגתית, טיפול ב- Diroximel Fumarate(וומריטי) מלווה בתוצאות טובות יותר לאחר 96 שבועות, בהשוואה לטיפול ב-Interferon Beta-1a (בטאפרון), כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו במהלך כנס ה-ECTRIMS.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין נתונים רבים אודות היעילות והבטיחות של Diroximel Fumarate ו-Interferon Beta-1a. מטרתם כעת הייתה לבחון את היעילות והבטיחות של טיפולים תרופתיים אלו במדגם מבוגרים עם אבחנה של טרשת נפוצה התקפית-הפוגתית.

החוקרים השוו בין חולים ממחקר EVOLVE-MS-1 להערכת טיפול ב-Diroximel Fumarate למשך 96 שבועות ובין חולים ממחקר DECIDE שבחן את הטיפול בזריקה לתוך השריר ב-Daclizumab ו-Interferon Beta-1a למשך עד 144 שבועות.

על-בסיס נתונים אודות 1,057 משתתפים במחקר EVOLVE-MS-1 ו-922 חולים ממחקר DECIDE, החוקרים השלימו ניתוח מותאם ביחס 1:1 להערכת המאפיינים העיקריים לצד השוואה בין הקבוצות לקביעת שיעורי התלקחות מחלה, התקדמות מוגבלות, איכות חיים ותופעות לוואי. המדגם כלל 464 חולים מכל מחקר.

מהתוצאות עולה כי מתן Diroximel Fumarate לווה בשיעורי התלקחות שנתית נמוכים יותר משמעותית לאורך 96 שבועות, בהשוואה לטיפול ב-Interferon (0.18 לעומת 0.31), כאשר שיעור החולים ללא-הישנות היה גבוה יותר משמעותית עם Diroximel Fumarate לעומת Interferon Beta-1a (77.7% לעומת 60.8%, בהתאמה).

לאחר 96 שבועות, מספר החולים עם נגעי T1 חדשים (3 לעומת 4.6 חולים) ונגעי T2 חדשים או גדלים (4.7 לעומת 9.4 חולים) היה נמוך יותר משמעותית בזרוע הטיפול ב- Diroximel Fumarate לעומת הטיפול ב-Interferon. מספר תופעות הלוואי היה גם כן נמוך יותר משמעותית בקרב מטופלים ב- Diroximel Fumarate.

החוקרים מסכמים וכתבים כי ממצאים אלו מעידים כי טיפול ב- Diroximel Fumarate עשוי להיות יעיל יותר ונסבל טוב יותר מ-Interferon Beta-1a במבוגרים עם טרשת נפוצה התקפית-הפוגתית.

מתוך כנס ה-ECTRIMS

לידיעה ב-Healio

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה