Neonatology other

אבחנה של Bronchopulmonary Dyspasia מלווה בסיכון מוגבר לתמותה וליקוי נוירו-התפתחותי בפגים (Front Neurol)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Frontiers in Neurology עולה כי אבחנה של BPD (או Bronchopulmonary Dysplasia) מלווה בסיכון מוגבר לתמותה או ליקוי נוירו-התפתחותי בפגים ללא נזק מוחי חמור בגיל שלוש שנים.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הקשר בין BPD ובין הסיכון לתמותה או ליקוי נוירו-התפתחותי בגיל שלוש שנים בפגים שנולדו לפני 32 שבועות היריון ללא עדות לנזק מוחי חמור.

מחקר העוקבה הפרוספקטיבי כלל פגים שנולדו לפני 32 שבועות היריון ושרדו ביחידת טיפול נמרץ ביילודים עד גיל מתוקן של 36 שבועות. החוקרים בחנו את הסיכון לתמותה או ליקוי נוירו-התפתחותי, כולל שיתוק מוחין, חסר קוגניטיבי, אובדן שמיעה ועיוורון, בגיל 3 שנים. ניתוח סטטיסטי שימש להערכת הקורלציה בין BPD ובין תמותה או ליקוי נוירו-התפתחותי, תוך תקנון לערפלנים אפשריים.

מדגם המחקר כלל 1,417 תינוקות ללא נזק מוחי חמור ששרדו עד גיל מתוקן של 36 שבועות. לאורך תקופת המחקר, 201 תינוקות אבדו למעקב ו-5 תינוקות הוצאו מהמחקר.  המדגם הסופי כלל 1,211 תינוקות, מהם 17 הלכו לעולמם בגיל מתוקן של 36 שבועות ו-1,194 היו במעקב עד גיל 3 שנים, מהם 337 (27.8%) פיתחו BPD.

מהנתונים עולה כי אבחנה של BPD זוהתה כגורם הקשור באופן בלתי-תלוי עם הסיכון לתמותה או ליקוי נוירו-התפתחותי בגיל שלוש שנים (יחס סיכויים מתוקן של 1.935, רווח בר-סמך 95% של 1.292-2.899) בפגים ללא נזק מוחי חמור.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה להבין את המנגנונים בבסיס התפתחות BPD עם תמותה או ליקוי נוירו-התפתחותי ואם טיפול ב-BPD עשוי להקל או למנוע התפתחות סיבוכים נוירולוגיים.

Front Neurol, Nov 15, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה