Neuropathy

היעילות והבטיחות של סימבלטה לטיפול בכאב משנית לנוירופתיה היקפית בחולי סוכרת  (Syst Rev)

במאמר שפורסם בכתב העת Systematic Reviews מדווחים חוקרים מטאיוואן על תוצאות סקירה שיטתית חדשה להערכת התועלת של Duloxetine (סימבלטה) בחולי סוכרת עם כאב משנית לנוירופתיה היקפית, כאשר מהנתונים עולה כי מדובר בטיפול יעיל ובטוח וכי במקרים בהם טיפול במינון 60 מ”ג אינו מביא להשגת תוצאה מספקת, העלאת המינון ל-120 מ”ג עשויה להביא לשיפור נוסף בתסמיני נוירופתיה בחולים אלו.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי נוירופתיה היקפית כואבת על-רקע סוכרת הינה סוגיה חשובה בטיפול הרפואי. בסקירה השיטתית ומטה-אנליזה הנוכחית הם ביקשו להשוות בין Duloxetine ובין פלסבו להערכת היעילות והבטיחות בחולים אלו.

החוקרים השלימו חיפוש במאגרי Cochrane Library, PubMed ו-EMBASE לזיהוי מאמרים רלבנטיים בשפה האנגלית, אשר פורסמו לפני 11 בינואר, 2021. יעילות ובטיחות הטיפול נבחנו במונחים של שיפור באב, תפקוד על-רקע מצב רפואי בהתאם לדיווח המטופל ואיכות החיים של החולים.

לאחר החיפוש השיטתי במאגרים הרפואיים, הסקירה כללה שבעה מחקרים אקראיים ומבוקרים.

באשר לשיפור בכאב, הטיפול ב-Duloxetine היה יעיל יותר מפלסבו (הבדל ממוצע של 0.89-, p<0.00001). יתרה מזאת, הטיפול הפעיל הביא לשיפור משמעותי באיכות החיים של החולים, בין אם נבחנה על-פי תת-מדד Clinical Global Impression (הבדל ממוצע של 0.48-, p<0.00001), מדד Patient Global Impression of Improvement (הבדל ממוצע של 0.50-, p<0.00001) או מדד European Quality of Life Instrument 5D (הבדל ממוצע של 0.04, p=0.0002).

אירועים חריגים חמורים היו נדירים, בעוד שבחילות, ישנוניות, סחרחורות, עייפות, עצירות וירידה בתאבון דווחו בשכיחות גבוהה. החוקרים מדווחים כי כ-12.6% מכלל החולים הפסיקו את הטיפול בשל תופעות הלוואי הנפוצות הללו.

החוקרים כותבים כי ממצאי המחקר עשויים לסייע בקביעת גישת הטיפול האופטימאלית בחולי סוכרת עם כאב משנית לנוירופתיה היקפית.

Syst Rev, March 21, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה