Nutritional/Metabolic

תוצאות מבטיחות למשלב ניתוח בריאטרי עם אגוניסטים לקולטן ל-GLP-1 לטיפול בהשמנה (J Endocrine Soc)

משלב אגוניסטים לקולטן ל-GLP-1 עם טיפול בריאטרי אנדוסקופי מהווה גישה מבטיחה לטיפול בהשמנת-יתר, כך כותבים מומחים במאמר סקירה חדש שפורסם בכתב העת Journal of the Endocrine Society. מהנתונים עולה כי הוספת Liraglutide לטיפול בריאטרי אנדוסקופי או ניתוח בריאטרי לוותה בירידה משמעותית בהשוואה לטיפול אנדוסקופי או ניתוח בריאטרי בלבד.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין מידע רב אודות ההשפעה על משקל הגוף של משלב אגוניסטים לקולטן ל-GLP-1 עם טיפול בריאטרי אנדוסקופי או ניתוח בריאטרי ולכן הם ביקשו לבחון באופן שיטתי את המחקרים בנושא.

מבין 11 מחקרים שנכללו בסקירה, תשעה מחקרים השוו ניתוח בריאטרי עם או ללא Liraglutide, שניים השוו טיפול בריאטרי אנדוסקופי עם או ללא Liraglutide. שלושה מחקרים היו מחקרים אקראיים ומבוקרים, שמונה היו מחקרים רטרוספקטיביים, יחדיו אלו כללו 914 משתתפים.

מבין כלל המחקרים, השינוי במשקל היה הגדול ביותר עם משלב ניתוח בריאטרי עם Liraglutide (ירידה ממוצעת במשקל של 35.2 ק”ג) והקטן ביותר עם טיפול בריאטרי אנדוסקופי ללא Liraglutide (ירידה ממוצעת במשקל של 10.2 ק”ג).

במחקר אחד, הירידה הממוצעת במשקל הגוף עמדה על 18.5 ק”ג עם טיפול אנדוסקופי בריאטרי עם Liraglutide. במחקר נפרד, טיפול בריאטרי אנדוסקופי עם Liraglutide לווה בירידה של 25% במשקל הגוף הכולל.

עם ניתוח בריאטרי בלבד, הירידה הממוצעת במשקל הגוף בשישה מחקרים נעה בין 16.8 ק”ג ל-31.8 ק”ג. במחקר אחד, ניתוח בריאטרי לבדו לווה בירידה של 23% במשקל הגוף.

כל המחקרים שנכללו בסקירה לא בחנו את השינויים המטבוליים לאחר טיפול בריאטרי אנדוסקופי עם Liraglutide. לאור מספר המחקרים המוגבל וההטרוגניות המשמעותית, החוקרים לא השלימו מטה-אנליזה.

החוקרים כותבים כי למרות המגבלות של המחקר, הממצאים מדגישים כי משלב אגוניסטים לקולטן ל-GLP-1 עם טיפול בריאטרי אנדוסקופי מהווה גישה מבטיחה לטיפול בהשמנה, עם צפי למשך אשפוז קצר יותר, פחות תופעות לוואי ותועלת לפרק זמן ארוך יותר, בהשוואה לניתוח.

J Endocrine Soc, Oct 19, 2023

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה