Ob/Gyn Other

לידה נרתיקית אינה מעלה את הסיכון להישנות היפרדות רשתית בנשים הרות (Retina)

בנשים הרות עם היסטוריה של היפרדות רשתית לא תועד סיכון גבוה יותר להישנות לאחר לידה נרתיקית, בהשוואה לניתוח קיסרי, כך עולה מתוצאות מחקר חדש מישראל שפורסמו בכתב העת Retina.

במסגרת המחקר ביקשו דר’ אסף שמר ועמיתיו ממחלקת עיניים במרכז הרפואי שמיר לבחון את הסיכון להישנות היפרדות רשתית בנשים לאחר לידה, עם דגש על שיטת הלידה.

המחקר הרטרוספקטיבי כלל 32 נשים מתחת לגיל 45 שנים עם היסטוריה של היפרדות רשתית, אשר סווגו לאלו שילדו לאחר לידה נרתיקית או ניתוח קיסרי (גיל ממוצע בעת היפרדות רשתית של 22.64 שנים ו-21.75 שנים, בהתאמה).

מבין 66 לידות שנכללו בניתוח הנתונים, החוקרים זיהו כי שיעורי היפרדות חוזרת של הרשתית עמדו על 5% בנשים לאחר לידה נרתיקית (40 נשים) ועל 7.5% בנשים לאחר ניתוח קיסרי (26 נשים), עדות לשני מקרים בכל קבוצה.

בשתי הנשים בקבוצה לאחר לידה נרתיקית, מרווח הזמן בין הלידה ועד לאבחנה של היפרדות חוזרת עמד על 17 ימים ו-26 ימים, זאת בהשוואה למרווח זמן של 5 ימים ו-30 ימים בשתי נשים לאחר ניתוח קיסרי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי בנשים הרות עם היסטוריה של היפרדות רשתית לא תועד סיכון מוגבר להיפרדות לאחר לידה נרתיקית, בהשוואה לאלו שילדו בניתוח קיסרי. לנתונים אלו חשיבות רבה מאחר ורופא נשים רבים נוהגים להמליץ על ניתוח קיסרי אלקטיבי בנשים עם אבחנה קודמת של מחלה עינית דוגמת היפרדות רשתית.

Retina, Oct 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה