Obesity

האם יש תועלת לירידה במשקל לפני ניתוח שרוול קיבה או ניתוח מעקף קיבה? (J Am Coll Surg)

ירידה במשקל לפני ניתוח שרוול קיבה לפרוסקופי או ניתוח מעקף קיבה אינו מלווה בשיפור התוצאות הניתוחיות, למעט במקרים נבחרים, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of the American College of Surgeons.

החוקרים בחנו באופן רטרוספקטיבי את הנתונים אודות 171,000 משתתפים (גיל ממוצע של 43 שנים; 83% נשים) שעברו ניתוח שרוול קיבה (69% מהחולים) או ניתוח מעקף קיבה (31% מהחולים). הם חישבו את סך הירידה במשקל הגוף לפני ההתערבו הניתוחית וסיווגו את המשתתפים לארבע קבוצות: אלו ללא ירידה במשקל, ירידה של 0-5%, ירידה של 5-10% או ירידה של 10% ומעלה ממשקל הגוף הכולל טרם הניתוח. המשתתפים במחקר סווגו גם לפי מדד מסת הגוף, כאשר ב-28% תועד מדד מסת גוף של 50 ומעלה.

במסגרת המחקר נבחנו התוצאות הניתוחיות 30 ימים לאחר הניתוח ומשך זמן הניתוח.

בקרב חולים עם מדד מסת גוף קטן מ-50 ק”ג/מ2, ירידה במשקל טרם הניתוח  לא הובילה לשיפור עקבי בתוצאות הניתוחיות, אם כי באלו שירדו 0-5% ממשקל גופם תועדה ירידה בהיארעות במהלך ניתוח מעקף קיבה ולאחריו וכן נרשמה ירידה בשיעור ניתוחים חוזרים לאחר ניתוח שרוול קיבה.

בחולים עם מדד מסת גוף של 50 ומעלה, ירידה במשקל טרם הניתוח הדגימה שיפור עקבי בשיעור ההתערבויות החוזרות לאחר 30 ימים מניתוח שרוול קיבה ובשיעור אשפוזים חוזרים לאחר ניתוח מעקף קיבה.

לא תועד שיפור בתוצאים אחרים, ללא תלות בהיקף הירידה במשקל לפני הניתוח.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בחולים המופנים לניתוח בריאטרי, ירידה קדם-ניתוחית במשקל אינה מובילה לשיפור משמעותי בתוצאות או בזמן הניתוח. הנתונים אינם תומכים במדיניות להמלצה על הפחתה במשקל לפני הניתוח, אם כי במקרים נבחרים בחלק מהחולים בסיכון גבוה תתכן תועלת להתערבות זו.

J Am Coll Surg, Feb 12, 2024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה