Obesity

סיכון מוגבר ללידה שקטה בקרב נשים עם השמנת יתר (CMAJ)

מחקר עוקבה חדש שפורסם ב-Canadian Medical Association Journal מצא סיכון מוגבר ללידה שקטה בקרב נשים עם השמנת יתר, במיוחד בנשים שילדו לא בלידה מוקדמת.

מחקר עוקבה חדש שפורסם ב-Canadian Medical Association Journal הדגים סיכון מוגבר ללידה שקטה בקרב נשים עם השמנת יתר, במיוחד בנשים שילדו לא בלידה מוקדמת. המחקר כלל נתונים מ-680,000 לידות באונטריו וריבוד של התוצאות לפי גיל ההריון והשמנה. בעוד שהסיכון היה מוגבר בכל הקבוצות, הקשר החזק ביותר נמצא עם השמנת יתר בדרגה II (יחס סיכון מותאם, 2.17), והסיכון עלה באופן משמעותי לאחר 37 שבועות הריון.

“המחקר זיהה אוכלוסייה שנמצאת בסיכון ללידת מת ושרמת הסיכון של לידה במועד היא גבוהה מאוד” ביחס לאוכלוסיות אחרות, אמרה המחברת הראשית של המחקר, “ממצאים אלה עשויים להצביע על היתרון של לידה מוקדמת יותר בחולים עם השמנת יתר, ללא קשר למחלות נלוות”.

בעוד שמטופלים עם BMI גבוה יותר ידועים בסיכון מוגבר ללידת מת, המצב אינו שכיח. החוקרים ביצעו התאמה למשתנים כמו גיל אם מעל 35 שנים, עישון, שימוש בחומרים ומצבים בריאותיים קיימים כמו סוכרת ויתר לחץ דם. הקשר בין השמנת יתר לשכיחות מוגברת של לידות מת נותר גם לאחר התאמה למשתנים.

החוקרים בחנו גם את תפקיד גיל ההריון. “כאשר הסתכלנו על מערכת היחסים לאורך זמן, יכולנו לראות שהסיכון עולה באופן משמעותי בלידה במועד”, אמרה החוקרת הראשית, “בשבוע 38 להריון, הסיכון ללידת מת בקרב אלו עם השמנת יתר בדרגה II גבוה פי 3.0-3.5 מאלה עם BMI תקין (18.5-24.9). סיכון זה עולה לפי 4.0-4.5 ב-40 שבועות”.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה