Ophth. Other

עדויות ארוכות טווח תומכות בבטיחות ויעילות טיפול בלייזר טרבקולופלסטי כנגד גלאוקומה פתוחת-זווית (מתוך כנס ה-American Academy of Ophthalmology)

טיפול בלייזר טרבקולופלסטי (או Selective Laser Trabeculoplasty) מהווה אפשרות בטוחה ויעילה כאפשרות טיפול ארוך-טווח בחולים עם גלאוקומה פתוחת-זווית, כך עולה מנתונים חדשים שהוצגו במהלך כנס ה-American Academy of Ophthalmology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי יש עדויות התומכות ביעילות SLT כטיפול יעיל ובטוח לאיזון לחץ תוך-עיני בחולים עם יתר לחץ תוך-עיני, גלאוקומה ראשונית פתוחת-זווית, גלאוקומה פיגמנטרית וגלאוקומה ראשונית פתוחת-זווית של גיל הנעורים.

החוקרים השלימו חיפוש במאגר PubMed לזיהוי מאמרים שפורסמו אודות SLT וזיהו 30 מאמרים שענו על קריטריוני הסקירה. מבין אלו, 19 מחקרים סווגו כמחקרים בדרגה 1 מאחר והיו מחקרים אקראיים ומבוקרים, 11 מחקרים סווגו בדרגה 2 מאחר והיו מחקרי מקרה-ביקורת ומחקרי עוקבה.

הנתונים ממחקרים בדרגה 1 תמכו ביעילות ארוכת טווח של SLT כטיפול ראשוני או כטיפול משלים לתרופות כנגד גלאוקומה פתוחת-זווית וחלק מהמחקרים בדרגה 1 מצאו כי SLT ו-ALT (או Argon Laser Trabeculoplasty) דומים בבטיחות ויעילות ארוכת-טווח.

המחקרים בדרגה 1 מצאו עוד כי טיפול בתר-ניתוחי בטיפות עיניים המכילות קורטיקוסטרואידים ונוגדי-דלקת שאינם סטרואידים אינן משפיעות לרעה על טיפול SLT, אם כי ההשפעה על הפחתת לחץ תוך-עיני הייתה שונה בין מחקרים.

עם זאת, כלל המחקרים הללו לא הצליחו לקבוע מהם התנאים האופטימאליים לטיפול SLT, כאשר מרביתם טיפלו ב-180 מעלות או 360 מעלות עם כ-50 או 100 נקודות, בהתאמה.

על-בסיס עדויות ממחקרים אקראיים ומבוקרים, החוקרים טוענים כי SLT מהווה אפשרות טיפול יעילה בטווח הארוך לטיפול בגלאוקומה פתוחת-זווית, עם תוצאות דומות לאלו שהושגו עם ALT. ניתן לבחור באפשרות זו כטיפול ראשוני, חלופה לתרופות או טיפול משולב עם תרופות לגלאוקומה.

מתוך כנס ה-American Academy of Ophthalmology

לידיעה ב-Healio

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה