ORL Plastic/Recon. Surg.

משרד הבריאות מזהיר את הציבור מפני ניתוחים ופרוצדורות רפואיות שנעשות בחו״ל; ארגון המנתחים הפלסטיים האסתטיים: מוטב מאוחר מאשר אף פעם לא

משרד הבריאות

דוברת משרד הבריאות מוסרת:

בעקבות מספר דיווחים שהתקבלו במשרד הבריאות על סיבוכים קשים ואשפוזים משמעותיים לאחר ביצוע ניתוחים פלסטיים בחו”ל, משרד הבריאות מבקש להדגיש כי ביצוע ניתוחים וטיפולים רפואיים בחו”ל במסגרת רפואה פרטית וללא פיקוח מספק עלול להזיק לבריאות ולגרום לנזקים קשים.

המלצות משרד הבריאות לנוסעים הבוחרים לבצע ניתוחים פלסטיים בחו”ל:

  • מומלץ לבדוק את מסגרת הפעילות של המוסד הרפואי בו אמור להתבצע הניתוח, את הפיקוח הרגולטורי במדינה ואת איכות הטיפולים המוצעים בחו”ל
  • מומלץ לוודא כי הניתוח המבוקש מבוצע בהתאם להתוויות המקובלות

בישראל יש מערכת בריאות ציבורית מצויינת המספקת שירותים ללא עלות במסגרת סל שירותי הבריאות. אין כל סיבה לתושב ישראלי לצאת לטיפול רפואי מחוץ למדינה, אלא במקרים חריגים בהם נדרשת מיומנות מיוחדת שאיננה קיימת בישראל תוך תיאום עם הרופאים המטפלים.

 

תגובת ארגון המנתחים הפלסטיים האסתטיים: מוטב מאוחר מאשר אף פעם לא – מדובר לרוב בזיהומים קשים, צלקות לכל החיים ולעיתים אפילו שיתוק, וסכנת מוות ממשית

 

ארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים בישראל מסר בתגובה: “אנו מברכים את משרד הבריאות על האזהרה שהפיץ לציבור מפני ביצוע ניתוחים ופרוצדורות רפואיות שמתבצעים בחו”ל – לאחר כשש שנים של תלונות ומידע שהמנתחים הפלסטיים מעבירים לו בנושא. מוטב מאוחר מאשר אף פעם לא.” 

באשר לעניין עצמו מדגישים בארגון: “בכל שנה מטופלים במערכת הבריאות בישראל כ – 80 ישראלים על ידי מנתחים פלסטיים בחדרי המיון, במחלקות הפלסטיקה ובקליניקות של המנתחים הפלסטיים אסתטיים בעקבות סיבוך של ניתוח או הליך שנערך מחוץ לישראל.” 

בארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים מדגישים כי: “מדובר לרוב בזיהומים קשים, דימום, עיכוב בריפוי, צלקות לכל החיים ולעיתים אפילו שיתוק, נזק עצבי וסכנת מוות ממשית”.

ד”ר מאיר כהן, יו”ר ארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים הסביר כי: “חיוני שהציבור יבין שכל ניתוח טומן בחובו סיכונים ומחייב תקופת החלמה בהשגחה של המנתח הפלסטי אשר יודע למנוע מראש סיבוכים ולטפל בהם במידה וקרו. למעשה ניתוח פלסטי בהרדמה כללית בחו”ל זה כמו נהיגה במכונית ללא בלמים. לפעמים מצליחים לעצור בתוך ערמת חול ובפעמים אחרות, זה נגמר רע מאוד ומחייב תיקונים, שיחזורים ופעולות נוספות לתיקון הקטסטרופה שאפשר היה למנוע”. 

ההודעה באדיבות דוברת הארגון, נאוה עינבר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה