Osteoarthritis

טיפול תוך-ורידי ב-Ketamine או תוך-אפי Esketamine (ספראבטו) משפרים תסמיני דיכאון עמיד לטיפול קודם (JAMA Psychiatry)

מתן תוך-ורידי של Ketamine או תוך-אפי של Esketamine הוביל לשיפור תסמיני דיכאון בקרב מבוגרים, כך מדווחים חוקרים במאמר שפורסם בכתב העת JAMA Psychiatry.

מדגם המחקר כלל 210 חולים, כאשר 126 מהם קיבלו טיפול תוך-ורידי ב-Ketamine ו-81 קיבלו טיפול תוך-אפי ב-Esketamine.

ההבדל במדד MADRS (Montgomery-Asberg Depression Rating Scale) בתום תקופת הטיפול נטה לטובת מתן תוך-ורידי של Ketamine עם הבדל של 2.15 נקודות (רווח בר-סמך 95% של 0.06- עד 4.37). גם ההבדלים בין הקבוצות במדד QIDS-SR (Quick Inventory of Depressive Symptomatology-Self Report) בתום הטיפול נטו לטובת Ketamine תוך-ורידי (הבדל של 1.59, רווח בר-סמך 95% של 0.24-2.94).

גם לאחר שישה חודשי טיפול מלאים, ההבדלים במדדי MADRS (הבדל של 2.49, רווח בר-סמך 95% של 0.01-4.98) ו-QIDS-SF (הבדל של 1.64, רווח בר-סמך 95% של 0.08-3.19) נטו לטובת טיפול תוך-ורידי ב-Ketamine.

ממצאי המחקר מעידים על הבדלים אפשריים בין שני הטיפולים ודרושים מחקרים נוספים במטרה להבין טוב יותר את הנושא. מחקרים כאלו עשויים לסייע להבין טוב יותר כיצד להתאים את הטיפול ולבחור בגישת הטיפול הטובה ביותר לכל מטופל.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הממצא החשוב ביותר של המחקר נוגע לכך שהן Esketamine והן Ketamine עשויים להקל על התסמינים בחולים הסובלים מדיכאון עמיד לטיפול, כל עוד אלו ניתנים בהתאם לנהלים וההמלצות.

JAMA Psychiatry, 2022

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה