Otitis

מתן חיסון נגד פנוימוקוקוס והופעת עמידות לפניצילין במקרים של דלקות אוזן תיכונה בילדים (Clin Infect Dis)

חוקרים מדווחים כי למרות שמתן חיסון ה- 7valent pneumococcal conjugate vaccine (ה-PCV7) מקנה הגנה מוגבלת בלבד, הופיעה ירידה במספר הילדים הסובלים מדלקת אקוטית באוזן התיכונה (AOM) שבודדו מהם חיידקי סטרפטוקוקס שאינם רגישים לפניצילין.

אחת החוקרות, ד”ר McEllistrem, מסבירה בראיון כי למרות ההגנה המסוימת המושגת כנגד התפתחות AOM בשל S. pneumoniae הופיע תחליף סרוטיפי מהיר באזור ה-PCV7. למרבה המזל, היא מציינת, לא נמצאה עליה באחוז היחסי של S. pneumoniae שאינם רגישים לפניצילין בין השנים 1999-2002. אולם, לא ברור האם השתנתה שכיחות ההופעה של S. pneumoniae שאינם רגישים, מכיון שקשה לאסוף מידע בנוגע למקרי AOM שנבדקו באמצעות לקיחת תרבית.

החוקרים ערכו מחקר תצפיתי בכדי לאסוף מידע בנוגע לשינויים הקשורים למתן חיסון ה-PCV7. בדיקות זני ה-S. pneumoniae שבודדו מ-505 ילדים שסבלו מ-AOM הראו כי שיעור המקרים שנגרמו בשל סרוטיפים מסוג non-PCV7 עלה מ-12% בשנת 199 ל-32% בשנת 2002. שיעור ההופעה של סרוטיפים אלה עמד על ערך של 18% בחולים שלא קיבלו יותר ממנת חיסון יחידה, ועל ערך של 35% בחולים שקיבלו לפחות שתי מנות חיסון.

לא נתקבל הבדל מובהק בשיעור השכיחות של עמידות לפניצילין שנותרה על ערך של 65%-75% בסרוטיפי ה-PCV7 ושל 11%-27% בסרוטיפי ה-non-PCV7.אולם, בקרב ילדים שהוחדרה להם צינורית לניקוז נוזלים דרך עור התוף, פחת שיעור ההופעה של זנים עמידים לפניצילין מ-73% בשנת 1999 ל-53% בשנת 2002.

ד”ר McEllistrem מסכמת כי בעתיד תבחן יכולתם של הזנים מקבוצות סרוטיפיות מסוג non-PCV7  לרכוש עמידות לתרופה. גם במאמר מערכת מצורף מצוין כי השימוש הגובר בחיסון זה עשוי להפחית את שכיחות הופעתם של זנים עמידים לפניצילין.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה