Otitis

שימוש בפסאודואפדרין פומי (סינופד) עשוי להפחית כאבי אזניים חוזרים במהלך טיסה (Journal of Laryngology & Otology)

פגיעת לחץ אטמוספרי באוזן במהלך טיסה מערבת דלקת טראומטית באוזן התיכונה הנגרמת ע”י הפרשי לחץ בין האוויר באוזן התיכונה והאטמוספירה החיצונית, המתפתחת לאחר המראת המטוס או בנחיתתו.

הפרשי הלחץ מופיעים בגלל כשלון חצוצרת השמע לאזן לחצים בין האוזן התיכונה והאטמוספירה החיצונית. התופעה הזו נפוצה ושכיחה למדי, ומתבטאת בתחושת מלאות באוזניים, כאב אוזניים וחרשות (זמנית לפחות).

במקרים חמורים עלול להיווצר נקב בעור התוף ואפילו קרע בקרום שבלול האוזן.

ב-3 מחקרים אקראיים ומבוקרים שבוצעו לאחרונה, מחקר אחד הראה שהחומר הנוגד גדישה , פסאודואפדרין אורלי (pseudoephedrine -החומר הפעיל הנמצא במס’ תרופות לנזלת, כמו סינופד ועוד) מפחית כאב אזניים במבוגרים עם כאבי אזניים חוזרים במהלך טיסות. מחקר שני  לא מצא כי הפסאודואפדרין מפחית כאבי אזניים הנגרמים בטיסה בילדים.

במחקר השלישי נמצא ש-oxymetazoline (החומר הפעיל של אלרין ותכשירים אחרים) בתרסיס אפי, הנלקח 30 דקות לפני נחיתת המטוס, לא הראה הפחתה מובהקת סטטיסטית בסימפטומים של פגיעת לחץ אטמוספרי באוזניים במבוגרים, עם כאבי אזניים חוזרים במהלך טיסות.

אם כן, שימוש בתכשיר פומי כמו סינופד המכיל פסאודואפדרין עשוי להיות יעיל במניעה של כאבי אזניים חוזרים בטיסות. יש כמובן לקחת בחשבון שלתרופה גם תופעות לואי ונטייה להעלאת לחץ דם קלה ולכן למטופלים עם יתר לחץ דם יש לשקול שימוש בה תוך נקיטת אמצעי זהירות מתאימים.

Journal of Laryngology & Otology, Volume 119, Number 5, May 2005, pp. 366-370(5

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה