Ovarian Cancer

האם ניתוח זעיר פולשני לסרטן שחלות יעיל כמו ניתוח פתוח? (SGO)

ניתוח ציטו-רדוקטיבי זעיר פולשני לסרטן שחלות אפיתליאלי ככל הנראה בטוח ויעיל בהשוואה לניתוח פתוח כשיש כריתה מלאה של הגידול, כך עולה ממחקר שהוצג במפגש של האגודה לגינקולוגית אונקולוגית

ניתוח ציטו-רדוקטיבי זעיר פולשני לסרטן שחלות אפיתליאלי ככל הנראה בטוח ואינו פוגע בהישרדות, בהשוואה לניתוח פתוח כאשר למטופלות יש כריתה מלאה של הגידול, כך עולה ממחקר רטרוספקטיבי שהוצג במפגש השנתי של האגודה לגינקולוגית אונקולוגית בנושא סרטן בנשים.

לפי המחקר, בקרב 2412 נשים במאגר הסרטן הלאומי עם שולי ניתוח ללא גידולים (כריתות R0) לאחר ניתוח שניוני (Interval debulking), חציון ההישרדות הכוללת (OS) היה 46 חודשים עבור אלו שעברו הליך פתוח או ניתוח זעיר פולשני (MIS) שהוסב לפתוח. לעומת זאת, חציון ההישרדות הכוללת היה 51 חודשים עבור חולים שעברו ניתוח זעיר פולשני לפרוסקופי או בעזרת רובוט.

“כריתת R0 בזמן ניתוח Interval debulking היא בעלת תוצאות הישרדות דומות אם מבוצעת כניתוח זעיר פולשני לעומת לפרוטומיה, בעוד כריתת R0 באמצעות לפרוטומיה קשורה לתמותה פרי-ניתוחית גבוהה יותר. אין אינטראקציה בין היקף הניתוח לבין ההשפעה על ההישרדות, ” נאמר במהלך המצגת במפגש.

במהלך העשור האחרון, הוכח כי ניתוח זעיר פולשני בניתוח שניוני הוא בטוח ובר ביצוע. לאחרונה, שני מחקרים שעשו שימוש בנתונים ממסד הנתונים הלאומי לסרטן הראו שההישרדות הייתה דומה והתוצאות הפרי-ניתוחיות היו טובות יותר עם גישה זעיר פולשנית בזמן הניתוח עבור חולים עם מחלה מוקדמת, אמר החוקר במפגש (Obstet Gynecol 2017 Jul;130(1): 71-79 ו-Gynecol Oncol 2023 מאי:172:130-137).

מגבלות פוטנציאליות של ניתוח זעיר פולשני כוללות היעדר משוב הפטי בהשוואה לניתוח פתוח, והאפשרות שהדמיה מוגבלת של האיזור הניתוחי עלולה להוביל לפספוס של מחלה שיורית ולתוצאות גרועות לאחר מכן עבור חולים שנחשבו עם כריתה גסה מלאה, הוסיף.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה