Pain

ניתוחים לתיקון מסובבי הכתף אינם פוגעים ביכולת הנהיגה (מתוך כנס ה-AAOS)

מנתונים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Academy of Orthopaedic Surgeons עולה כי לניתוח לתיקון מסובבי הכתף אין השפעה קלינית משמעותית שלילית על כישורי הנהיגה.

החוקרים התבססו על כלי רכב ייעודי להערכת הקינמטיקה של הנהיגה ונתונים התנהגותיים ב-21 חולים לפני ניתוח לתיקון מסובבי הכתף ולאחר הניתוח לאחר 2, 4, 6 ו-12 שבועות. במסגרת זאת, הושלמה הערכה של חניה, פניה שמאלה וימינה, התייחסות לתנועה בדרך, השתלבות בכבישים מהירים, פניות פרסה ופניה בכיכרות, כמו גם הנחת היד על ההגה, איתות ושימוש במראות.

החוקרים החליטו על השלמת ניתוח העדר-נחיתות במטרה לקבוע אם כישורי הנהיגה של החולים היו לא-נחותים בהשוואה ליכולת הנהיגה שלהם טרם ההתערבות הניתוחית.

מהנתונים עולה כי כישורי הנהיגה שבועיים לאחר הניתוח לא היו נחותים בהשוואה לכישורי הנהיגה לפני הניתוח בהערכת כל המדדים הקינמטיים.

מעניין לציין, כי הממצאים הצביעו על התנהגות אדפטיבית. לדוגמא, באשר לשימוש ביד, כל המשתתפים נהגו עם מתלה, כך שבמידה וסבלו מקרע במסובבי כתף משמאל, הם השתמשו פחות ביד שמאל. במידה וסבלו מקרע מסובבי כתף מימין, הם השתמשו פחות ביד ימין וכן שינו את המיקום בו הניחו את היד על ההגה במטרה לאפשר תנועה לפי הצורך.

עם זאת, החולים עצמם דיווחו כי חשו כי כושר הנהיגה שלהם נפגע בשלב מוקדם במהלך השיקום שלהם לאחר ההתערבות הניתוחית. מהערכת התחושות שלהם באשר ליכולת הנהיגה שלהם, החולים סברו כי כושר הנהיגה שלהם היה פחות טוב בשלב מוקדם, אך מהממצאים האובייקטיביים עולה כי לא כך היה בפועל.

ממצאי המחקר מעידים כי למרות שחולים רבים חשים כי כושר הנהיגה שלהם נפגע לאחר ניתוח מסובבי הכתף, בפועל אין עדות אובייקטיבית לשינויים ביכולת הנהיגה שלהם זמן קצר לאחר ההתערבות הניתוחית.

מתוך כנס ה-AAOS

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה