Pain

טיפול ב-Sarilumab יעיל כנגד פולימיאליגה ריאומטיקה (N Engl J Med)

בקרב חולים עם פולימיאלגיה ריאומטיקה בהם תועדה התלקחות במהלך הפחתת מינון טיפול בגלוקוקורטיקואידים, Sarilumab (קבזרה) מהווה אפשרות טיפול יעילה להשגת הפוגה ממושכת והפחתת שימוש מצטבר בגלוקוקורטיקואידים, כך עולה מנתונים שפורסמו בכתב העת New England Journal of Medicine.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למעלה ממחצית מהחולים עם פולימיאלגיה ריאומטיקה צפויים להתלקחות מחלה במהלך הפחתת טיפול בגלוקוקורטיקואידים. מחקרים קודמים הציעו כי חסימת IL-6 עשויה לסייע קלינית בטיפול בחולים אלו. Sarilumab הינו נוגדן חד-שבטי הומאני הנקשר לקולטן ל-IL-6 וחוסם את מעבר האותות בצורה יעילה.

במחקר בשלב 3 חולקו באקראי חולים ביחס 1:1 לקבלת טיפול במשך 52 שבועות בזריקות תת-עוריות של Sarilumab (200 מ”ג פעמיים בחודש) בשילוב עם הפחתת מינון סטרואידים לאורך 14 שבועות, או פלסבו עם 52 שבועות הפחתת מינון סטרואידים.

התוצא העיקרי היה שיעורי הפוגה ממושכת לאחר 52 שבועות, אשר הוגדרה כהפוגה בסימנים ותסמינים של פולימיאלגיה ריאומטיקה לאחר 12 שבועות והתנרמלות ממושכת של רמות CRP, העדר התלקחות מחלה והיענות להפחתת פרדניזון משבוע 12 עד שבוע 52.

מדגם המחקר כלל 118 חולים שעברו הקצאה אקראית, מהם 60 בזרוע הטיפול ב- Sarilumab ו-58 בזרוע הפלסבו.

לאחר 52 שבועות, הפוגה ממושכת תועדה ב-28% מהחולים בזרוע Sarilumab (17 מבין 60 חולים) לעומת 10% מאלו בזרוע הפלסבו (6 מבין 58 חולים) (p=0.02). חציון המינון המצטבר של גלוקוקורטיקואידים לאחר 52 שבועות היה נמוך יותר משמעותית בזרוע הטיפול ב- Sarilumab לעומת זרוע הפלסבו (777 מ”ג לעומת 2,044 מ”ג, P<0.001).

תופעות הלוואי הנפוצות עם Sarilumab לעומת פלסבו כולל נויטרופניה (15% לעומת 0%), כאבי מפרקים (15% לעומת 5%) ושלשול (12% לעומת 2%). שיעורי הפסקת טיפול התרופה היו גבוהים יותר בזרוע Sarilumab לעומת זרוע הפלסבו (12% לעומת 7%, בהתאמה).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי ל- Sarilumabיעילות משמעותית בהשגת הפוגה ממושכת והפחתת מינון מצטבר של גלוקוקורטיקואידים בחולים עם התלקחות פולימיאלגיה ריאומטיקה במהל הפחתת מינון הטיפול בסטרואידים.

N Engl J Med, Oct 5, 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה