Pain

טיפול ב-Rituximab מוביל להפוגה ממושכת בחולים עם פמפיגוס (JAMA Dermatol)

בחולים עם פמפיגוס תחת טיפול קו-ראשון ב- Rituximabתועדה הפוגה ממושכת ללא טיפול בקורטיקוסטרואידים או עירויי נוספים של Rituximab (מבטרה), כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת JAMA Dermatology.

מחקר Ritux 3 הדגים את היעילות והבטיחות בטווח הקצר של Rituximab כקו טיפול ראשון כנגד פמפיגוס, אך שיעורי הפוגה ארוכת-טווח אינם ידועים. חוקרים מצרפת מ-25 מרפאות עור בחנו 83 חולים ממחקר Ritux 3 בין תחילת שנת 2010 ועד סוף שנת 2015. הם התבססו על עקומות קפלן-מאייר וקבעו את שיעורי הישרדות ללא-מחלה וללא צורך בטיפול בקורטיקוסטרואידים לאחר 5 שנים ולאחר 7 שנים.

מבין 83 חולים, 44 היו בזרוע טיפול ב- Rituximab עם פרדניזון ו-39 היו בזרוע פרדניזון בלבד, עם חציון מעקב של 87.3 חודשים.

בקרב חולים בזרוע הטיפול ב- Rituximab עם פרדניזון, 43 חולים (93.5%) השיגו הפוגה מלאה ללא קורטיקוסטרואידים בכל נקודת זמן לאורך המעקב, זאת בהשוואה ל-17 חולים (39%) בזרוע הטיפול בפרדניזון בלבד.

שיעורי הישרדות ללא-מחלה וללא טיפול בקורטיקוסטרואידים היו טובים יותר משמעותית בזרוע הטיפול ב- Rituximab עם פרדניזון לעומת זרוע הטיפול בסטרואידים בלבד, הן לאחר 5 שנים (76.7% לעומת 35.3%, בהתאמה) והן לאחר 7 שנים (72.1% לעומת 35.3%) (p<0.001 בשני המקרים).

מהמחקר עולה עוד כי 31 חולים בזרוע הטיפול ב-Rituximab עם פרדניזון דיווחו על פחות אירועים חריגים חמורים בהשוואה ל-58 חולים בזרוע הטיפול בסטרואידים בלבד, המקביל לשיעור אירועים חריגים חמורים של 0.67 ו-1.32 אירועים לכל מטופל, בהתאמה (p=0.003).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על עדיפות Rituximab על-פני משטר הטיפול הסטנדרטי בקורטיקוסטרואידים, הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך.

JAMA Dermatol, Jan 24, 2024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה