Parkinson

מה בין תפקוד גופני ובין תסמינים פסיכולוגיים בחולים עם מחלת פרקינסון? (CNS Neurosci Ther)

במאמר שפורסם בכתב העת CNS Neuroscience & Therapeutics מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי תסמיני דיכאון עשויים להשפיע על הניידות ושיווי המשקל של חולים עם מחלת פרקינסון, כאשר עם עליה בחומרת תסמיני דיכאון חלה החמרה במדדי ניידות ויציבות החולים.

החוקרים השלימו סקירה שיטתית ומטה-רגרסיה במטרה לבחון את הנתונים בספרות הרפואית אודות מדדי תפקוד גופנית, חרדה ו/או דיכאון ואם קיים קשר בין מדדים אלו בחולים עם מחלת פרקינסון. הם השלימו חיפוש במאגרי MEDLINE, CINAHL, AMED ו-APA PsychInfo לזיהוי מחקרים רלבנטיים.

מבין 1,175 מחקרים שזוהו בחיפוש בספרות הרפואית, 40 נכללו בסקירה ורק מחקר אחד בחן את הקשר בין המצב הגופני ובין תוצאים פסיכולוגיים בחולים עם מחלת פרקינסון. החוקרים מדווחים כי 27 מחקרים ענו על הקריטריונים למטה-רגרסיה והמדגם כלל בסך הכול 1,211 משתתפים.

מטה-רגרסיה של חמש זוגות תוצאים גופניים ופסיכולוגיים הצביעה על השפעה משמעותית של תסמיני דיכאון לפי מדד BDI (או Beck Depression Inventory) על הניידות של החולים לפי מבחן Timed-Up-and-Go (p=0.012) ועל שיווי המשקל לפי מדד Berg Balance Score (p<0.001).

החוקרים מסכמים וכותבים כי למרות שתוצאים גופניים ופסיכולוגיים נכללו בכל המחקרים, רק מחקר אחד בחן את הקשר בין התסמינים הפסיכולוגיים והגופניים בחולי פרקינסון. מהנתונים עולה כי תסמיני דיכאון עשויים להשפיע על ניידות ויציבות וכי עליה בחומרת תסמיני דיכאון מלווה בהחמרת ניידות ושיווי משקל.

CNS Neurosci Ther, Feb 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה