Pediatrics

ההשפעה של פעילות גופנית על שינה בילדים עם עודף-משקל או השמנה (Obesity)

מנתונים שפורסמו בכתב העת Obesity עולה כי תכנית אימונים בת מספר חודשים הפחיתה את שיעורי יקיצה לאחר התחלתה שינה בילדים עם עודף-משקל או השמנת-יתר.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את ההשפעות הכרוניות של תכנית אימונים גופניים בת 20 שבועות על דפוסי השינה והפרעות נשימה בשינה; כמו גם לקבוע אם להשתתפות בתכנית אימונים השפעה על מדדי שינה בלילות הבאים בילדים עם עודף-משקל או השמנת-יתר.

המחקר האקראי נערך בין נובמבר 2014 ועד יוני 2016 וכלל 109 ילדים בגילאי 8-11 שנים עם עודף-משקל/השמנת-יתר. המשתתפים חולקו באקראי לקבוצת אימון גופני (אימון אירובי ואימון תנגודת שבוצע 3-5 פעמים בשבוע) או קבוצת ביקורת (המשך אורח חיים רגיל).

מד אקטיגרפיה שנשאו המשתתפים על שורש כף היד שימש להערכת דפוסי שינה בתחילת המחקר, באמצע תכנית ההתערבות (שבוע 10) ולאחר ההתערבות למשך שבעה ימים עוקבים (24 שעות ביממה), כאשר שאלון Pediatric Sleep Questionnaire שימש להערכת הפרעות נשימה בשינה.

מהנתונים עולה כי לתכנית האימונים הגופניים הייתה השפעה מובהקת סטטיסטית על יקיצה לאחר תחילת שינה (10.8- דקות/יום, p=0.040). לא תועדו השפעות כרוניות או אקוטיות אחרות (קרי, בלילה שלאחר השתתפות בתכנית אימון גופני) על יתר מדדי השינה שנבחנו במחקר. 

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים בהשפעה החיובית של תכנית אימונים גופניים בת 20 שבועות להפחתת יקיצה לאחר תחילת שינה בילדים עם עודף-משקל או השמנת-יתר. הם קוראים להשלים מחקרים אקראיים הכוללים ילדים עם דפוסי שינה ירודים במטרה להבין טוב יותר את החשיבות של פעילות גופנית על בריאות השינה. 

Obesity, Dec 19, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה