pharmacology

טיפול במתוטרקסט אינו פגוע באיכות הזרע (Ann Rheum Dis)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Annals of the Rheumatic Diseases עולה כי טיפול במתוטרקסט אינו פוגע באיכות הזרע של גברים ולכן ניתן להתחיל בבטחה בטיפול התרופתי בגברים המעוניינים בפוריות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין נתונים אודות ההשפעה של מתוטרקסט על איכות הזרע, כך שההמלצות בנושא אינן חד-משמעיות עבור גברים המעוניינים להביא ילדים לעולם.

מדגם המחקר הנוכחי כלל 20 גברים בגילאי 18 שנים ומעלה עם מחלה דלקתית בתיווך מערכת החיסון, אשר היו מועמדים להתחלת טיפול במתוטרקסט, כמו גם 25 גברים בריאים אשר שימשו כביקורות. המשתתפים סיפקו דגימות זרע לפני התחלת טיפול במתוטרקסט ו-13 שבועות לאחר התחלת הטיפול. דגימות משתי הקבוצות נבחנו להערכת סמנים לרעילות של האשכים. כמו כן, החוקרים בחנו אם ניתן לזהות Methotrexate Polyglutamate בנוזל הזרע.

מהנתונים עולה כי אין הבדלים משמעותיים במדדי זרע קונבנציונאליים, נזק לדנ”א תאי זרע, או ציר הורמוני פוריות הגבר, בין מטופלים במתוטרקסט וביקורות. ריכוז Methotrexate Polyglutamate היה נמוך הן בדגימות זרע והן בנוזל הזרע.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי ניתן להתחיל בבטחה בטיפול במתוטרקסט או להמשך בטיפול התרופתי בגברים עם אבחנה של מחלה דלקתית בתיווך מערכת החיסון, המעוניינים להביא ילדים לעולם.

Ann Rheum Dis, June 1, 2023

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה