Physiotherapy

ד”ר טרגר, יו”ר ועד מקצועות השיקום בהסתדרות הרפואית: “כניסתם של מטפלים לא מקצועיים לתחום הריפוי בעיסוק וקלינאות תקשורת עלול לגרום למטופלים נזק חמור” (הודעת הועד)

על רקע תיקון הצעת חוק מקצועות הבריאות שמבקשות לקדם המפלגות החרדיות, בניסיון לממש את ההסכמים הקואליציוניים, אומר יו”ר ועד מקצועות השיקום בהסתדרות הרפואית כי כניסתם של מטפלים לא מקצועיים לתחום הריפוי בעיסוק וקלינאות תקשורת עלול לגרום למטופלים נזק חמור. על פי הצעת החוק, לא תידרש עוד הכשרה אקדמית כדי לעסוק במקצועות הריפוי בעיסוק וקלינאות תקשורת.

דר’ יולי טרגר, יו”ר ועד מקצועות השיקום בהסתדרות הרפואית המכהן גם כמנהל מחלקת השיקום בבית החולים סורוקה ומנהל שיקום כללי במרחב דרום של קופ”ח כללית: “כניסתם של מטפלים לא מקצועיים לעיסוק בקלינאות תקשורת וריפוי בעיסוק עלולה לגרום לנזק חברתי חמור בחיי המשפחה והתעסוקה של המטופלים. אינני רואה כיצד מטפלים בהסמכה לא אקדמית ולא מקצועית מסוגלים לתת מענה להפרעות קוגניטיביות או ליקויי שפה אחרי אירוע מוחי. לכל מטופל מגיעה הזכות לטיפול איכותי, מקצועי והגון”.

ביום ראשון הקרוב יערכו החברה הישראלית לריפוי בעיסוק והאגודה הישראלית של קלינאי התקשורת כנס חרום נגד יוזמת החקיקה. בכנס צפויים להשתתף חברי כנסת, בכירים באקדמיה ובמערכת הבריאות וכמובן מאות נשות ואנשי מקצוע, ובהם מטפלות ומטפלים חרדים.

לינוי בר גפן, מנכ”לית חמ”ל בר גפן, תנחה את הכנס. לדבריה, חשוב לשמר את ההכשרה המקיפה והיסודית הנעשית באקדמיה למי שמבקשים לעסוק במקצועות הרגישים הללו. “זאת לא הפעם הראשונה שהמפלגות החרדיות מנסות להכניס את העז הזאת בהסכמים הקואליציוניים, וכל הגורמים – החל ממשרד הבריאות, דרך קופות החולים וגורמי רפואה נוספים אמרו שזאת הצעה חסרת אחריות. מהניסיון שלי עם בן הזוג שלי, למדתי ממטפלות פרא רפואיות יותר מאשר למדתי מרופאים על מצבו. אסור לתת למחאה הזאת לעבור מתחת לרדאר… צריך לזכור שהציבור שייפגע מקבלת ההצעה לתיקון החוק הוא הציבור המוחלש, ובראש ובראשונה ילדים חרדים”.

בכנס צפויים להשתתף עוד הפסיכיאטר פרופ’ יורם יובל, יו”ר הפ”י דר’ יורם שליאר, מנכ”ל רופאים לזכויות אדם גר’ גיא שליו וראש ביס’ לבריאות הציבור באוניב’ בן גוריון, פרופ’ נדב דוידוביץ’.

ממטה מאבק קלינאיות התקשורת והמרפאות בעיסוק נמסר: “…נשות ואנשי מקצוע, מהאקדמיה ומהשטח, לא מוכנים לשתוק אל מול ההצעה הרעה של תיקון חוק מקצועות הבריאות, שעדיין מופיעה על שולחן הכנסת. נמשיך להילחם עד למשיכת הצעת החוק וכינוס הוועדות המייעצות לשר הבריאות, כפי שהחוק קובע”.

 

1 תגובה
  1. דניאלה זלמן
    דניאלה זלמן אומר:

    הגישה בכל פעם שיש מצוקה או מחסור בתחומי הבריאות השונים, להוריד את הסטנדרט, שגויה מיסודה.
    כפי שהוצע שאחיות יחליפו מרדימים, ” בניתוחים קלים”, כעת ההמלצה ליתר הכשרה במקצועות פרה רפואיים כה חשובים כריפוי בעיסוק ופיזיותרפיה.
    יש להתמודד עם המחסור על ידי מתן תקנים, פיצוי ותגמול כלכלי הולם, והעלאה בערך וכבוד המקצועות הללו.
    האפשרות למתן טיפול על ידי מטפלים ללא ידע והכשרה ראויה, מוריד את איכות הטיפול והאמון במערכת הבריאות, וחובה להימנע מכך

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה