Pneumonia

השוואת משך טיפול אנטיביוטי קצר לעומת ארוך כנגד דלקת ריאות שנרכשה בקהילה בילדים (Pediatrics)

במאמר שפורסם בכתב העת Pediatrics מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי למשך הטיפול האנטיביוטי אין השפעה משמעותית על תוצאות הטיפול בילדים עם אבחנה של דלקת ריאות שנרכשה בקהילה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי משך הטיפול האופטימאלי של טיפול אנטיביוטי בילדים עם דלקת ריאות שנרכשה בקהילה אינו ידוע. מטרתם כעת הייתה להשוות את היעילות והבטיחות של משך טיפול קצר יותר לעומת משך טיפול ארוך יותר בילדים עם דלקת ריאות שנרכשה בקהילה.

החוקרים ערכו חיפוש במאגרי Medline, Embase, CENTRAL ו-CINAHL וזיהו מחקרים אקראיים להשוואת משך טיפול קצר יותר (עד חמישה ימים) אל מול טיפול אנטיביוטי לפרק זמן ארוך יותר בילדים עם דלקת ריאות שנרכשה בקהילה.

הסקירה הובילה לזיהוי 16 מחקרים עם 12,774 חולים, אשר קיבלו טיפול אנטיביוטי פומי אמבולטורי.

מהנתונים עולה כי אין הבדלים משמעותיים בין משך טיפול קצר ומשך טיפול אנטיביוטי ארוך יותר בשיעורי החלמה קלינית (יחס סיכויים של 1.01, רווח בר-סמך 95% של 0.87-1.17; דרגת ודאות מתונה), כישלון טיפול (סיכון יחסי של 1.06, רווח בר-סמך 95% של 0.93-1.21; דרגת ודאות מתונה) והישנות (סיכון יחסי של 1.12, רווח בר-סמך 95% של 0.92-1.35; דרגת ודאות מתונה).

בהשוואה לטיפול אנטיביוטי לפרק זמן ארוך יותר, טיפול לתקופה קצרה יותר לא לווה בעליה בשיעורי התמותה הבדל בסיכון של 0%; דרגת ודאות גבוהה) וככל הנראה השפיע מעט, אם בכלל, על הצורך בשינוי טיפול אנטיביוטי (סיכון יחסי של 1.03, רווח בר-סמך 95% של 0.72-1.47; דרגת ודאות בינונית), צורך באשפוז (הבדל בסיכון של 0.2%-, רווח בר-סמך 95% של 0.9- עד 0.5; דרגת ודאות בינונית) ואירועים חריגים חמורים (הבדל בסיכון של 0.0%; דרגת ודאות בינונית).

החוקרים כותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי אין חשיבות רבה למשך הטיפול האנטיביוטי בטיפול בחולים עם דלקת ריאות שנרכשה בקהילה. הם קוראים לאנשי צוות רפואי להעדיף מתן טיפול אנטיביוטי לפרק זמן קצר יותר בילדים עם דלקת ריאות שנרכשה בקהילה המטופלים אמבולטורית.

Pediatrics, May 25, 2023

 

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה