Pregnancy

ההשפעה של אימוני תנגודת על רמות סוכר בדם ותוצאות הריון בנשים עם סוכרת הריונית (BMJ Open Diabetes Res Care)

במאמר שפורסם בכתב העת BMJ Open Diabetes Research & Care מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי שיעורי ההיענות של נשים הרות עם סוכרת הריונית לאימוני תנגודת גבוהים יותר, בהשוואה לשיעורי ההיענות לאימון אירובי.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין נתונים להשוואת תוצאות אימוני תנגודת אל מול אימון אירובי בנשים עם סוכרת הריונית. כעת הם ביקשו לבחון את ההשפעה של אימוני תנגודת לעומת אימון אירובי על רמות הסוכר בדם, טיפול באינסולין ותוצאות הריון בנשים עם סוכרת הריונית.

בתקופה שבין דצמבר 2019 ועד דצמבר 2020 נבחרו 100 נשים הרות עם סוכרת הריונית וסווגו באקראי לקבוצת אימוני תנגודת (49 נשים) וקבוצת אימון אירובי (51 נשים). הנשים בשתי הקבוצות השלימו התערבות לאימון גופני במשך 50-60 דקות, שלוש פעמים בשבוע, למשך שישה שבועות. בנוסף, נשים בשתי הקבוצות קיבלו טיפול סטנדרטי דומה, כולל התערבות תזונתית פרטנית, הדרכה ברשת וקורסים לנשים הרות.

מהתוצאות עולה כי רמות הסוכר בדם בקרב נשים בקבוצת אימון תנגודת ואימון אירובי היו נמוכות יותר לאחר ההתערבות, בהשוואה לערכים טרם ההתערבות (p<0.05). לאחר ההתערבות, לא תועדו הבדלים משמעותיים בין הקבוצות ברמות סוכר בדם בצום, שימוש באינסולין והיארעות סיבוכי הריון; עם זאת, החוקרים זיהו הבדלים משמעותיים בין הקבוצות ברמות הסוכר בדם שעתיים לאחר-ארוחה ובהיענות לפעילות גופנית, כאשר בקבוצת אימוני תנגודת תועדו תוצאות טובות יותר, בהשוואה לקבוצת אימון אירובי.

ממצאי המחקר מעידים כי נשים עם סוכרת הריונית מעדיפות אימוני תנגודת יותר מאשר אימון אירובי והחוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים להערכת ההשפעות ארוכות הטווח של אימוני תנגודת באוכלוסייה זו.

BMJ Open Diabetes Res Care. 2022 Apr;10

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

אחיות ואחים יקרים,

לרגל יום האחיות והאחים המצוין היום, 16 באפריל 2024, אנו מצדיעים לכם ומוקירים את פועלכם.

אתם, הגיבורים שנלחמים על חייהם של חיילים ושל אזרחים, ולא משנה באילו תנאים, וזאת באומץ, בגבורה וללא פשרות, ראויים לכל הערכה.
תודה רבה בשם חברת e-Med ובשם המדינה כולה.