Pregnancy

ארגון המיילדות רוצה להיות חלק מהדיון לגבי הניתוח הקיסרי הצרפתי: “יש לערוך מחקר מקיף בו ייקחו חלק יולדות, מיילדות, אחיות חדר ניתוח והמנתחים/ות” (הודעת הארגון)

לידה DELIVERY

אמש (שני) בוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי בראשות חה”כ פנינה תמנו-שטה, הציגה יו”ר ארגון המיילדות בישראל את עמדת הארגון בנושא ניתוח קיסרי צרפתי בעקבות החלטת משרד הבריאות בדבר השהיית ביצועו.

“כאיגוד מקצועי המייצג כ -1,400 מיילדות בבתי החולים הציבוריים, מיילדות הבית והקהילה ליבת המקצוע שלנו היא הקדשת תשומת לב מיוחדת לחוויית היולדת תוך מתן דגש על הדרכה מלאה, ליווי אישי, מתן מענה לכאב ומעבר מהיר לניידות במהירות – לא רק בעת ניתוח קיסרי צרפתי.”
מסבירה יפעת רובננקו, מיילדת יו”ר ארגון המיילדות בישראל ומוסיפה כי: “לאחר שנבודד את המשתנים אותם חובה עלינו המיילדות לתת בכל ניתוח, אנו חושבות שצריך לערוך מחקר מקיף בו ייקחו חלק יולדות, מיילדות, אחיות חדר ניתוח והמנתחים בשתי השיטות. רק אז תוכל להתקבל ההחלטה הנכונה בנוגע לפרקטיקה הניתוחית. נרצה להיות חלק מהדיון שיערך ולהביע את עמדתנו המפורטת למקבלי ההחלטות במשרד הבריאות ובמועצה לאומית לרפואת נשים, נאונטולוגיה וגנטיקה. עד אז אנו רואות עצמנו כאחראיות לצד הרופאים בחדר הניתוח, ביצירה ועידוד של חוויה חיובית לכל מטופלת ובכלל זה לכל מנותחת ויולדת, למרות מגבלות כח האדם והתקינה הבלתי אפשריות, הקיימות. על פי הערכתנו באירגון המיילדות, בארץ מתבצעים מדי שנה כ – 36,000 ניתוחים קיסריים ואנו המיילדות נמצאות שם תמיד לצד היולדת כדי לקבל את התינוק ולטפל בו ברגעיו הראשונים בעולם שמחוץ לרחם.”

ובתוך כך נודע כי ארגון המיילדות בישראל מוביל בימים אלו את מודל ליווי הריון רציף לנשים, ביחד עם משרד הבריאות, קופות החולים והאיגוד הישראלי למיילדות וגינקולוגיה, תוך שימת דגש על הנגשה ומימוש זכויות רפואיות וכן יצירת פרוטוקול אישי, עבור כל אישה במהלך כל ההיריון ולא רק ברגע השיא של הלידה.
===
ארגון המיילדות פרסם סרטוני וידאו בנושא (1, 2)

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה