Pregnancy

וסקוליטיס מלווה בסיכון מוגבר להפלה ספונטאנית ולידה מוקדמת (מתוך כנס ACR Convergence)

בנשים הרות עם וסקוליטיס תועד סיכון מוגבר להפלות ספונטאניות או לידה מוקדמת, בהשוואה לנשים בריאות, כך עולה מנתונים חדשים שהוצגו במהלך כנס ה-ACR Convergence.

בעבר הוצגו נתונים ממאגר רישום הלידה בקליפורניה שהעידו על סיכון מוגבר ללידה מוקדמת והפרעות יתר לחץ דם של היריון בנשים עם וסקוליטיס. עם זאת, באותה עת זוהו רק 96 לידות של נשים עם וסקוליטיס ומטרת המחקר הנוכחי הייתה להרחיב את העבודה הקודמת למאגר נתונים ארצי במטרה לאשר את הממצאים ולקבוע אם ישנם הבדלים בסיכון לפי תתי הסוגים השונים של וסקוליטיס.

להערכת תוצאות הריונות בנשים עם וסקוליטיס, החוקרים בחנו את הנתונים אודות 665 הריונות ו-527 נשים עם וסקוליטיס, כמו גם למעלה מ-4.2 הריונות של כ-2.9 מיליון נשים מהאוכלוסייה הכללית. כל ההריונות שנכללו במחקר הנוכחי דווחו בין 2007 ו-2021.

מהנתונים עולה כי שיעורי הפלה ספונטאנית היו גבוהים יותר בנשים עם וסקוליטיס, כמו גם הפסקה אלקטיבית של היריון, הריונות אקטופיים ומולאריים. בנוסף, לידה מוקדמת הייתה נפוצה כפליים בנשים עם וסקוליטיס לעומת ביקורות. יתרה מזאת, קדם-רעלת היריון הייתה נפוצה יותר ב-12% בנשים עם וסקוליטיס לעומת ביקורות.

ממצאי המחקר מעידים עוד בנשים ולדניות תועד סיכוי גבוה יותר ללידה מוקדמת, בהשוואה לנשים שהרו לראשונה. בהריונות אלו תועד גם סיכון מוגבר לסיבוכים דוגמת סוכרת הריונית, יתר לחץ דם לפני היריון, השמנה ותת-פעילות של בלוטת התריס.

הפלה ספונטאנית, לידה מוקדמת ומחלות רקע אחרות היו נפוצות יותר בקרב נשים עם וסקוליטיס של כלי דם קטנים, בהשוואה לכלל סוגי וסקוליטיס אחרים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בנשים עם וסקוליטיס תועד סיכון מוגבר ללידה מוקדמת, בפרטו לידה מוקדמת על-רקע תרופתי, כמו גם קדם רעלת היריון ורעלת היריון. מבין תתי הסוגים השונים של וסקוליטיס, במקרים של וסקוליטיס של כלי דם קטנים תועד הסיכון הגבוה ביותר לסיבוכים אלו.

מתוך כנס ACR Convergence

לידיעה ב-Healio

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה