Pregnancy

ניתוח קיסרי מלווה בסיכון מוגבר לסיבוכים קרדיווסקולאריים (מתוך כנס The Pregnancy Meeting)

בהשוואה ללידה נרתיקית, ניתוח קיסרי מלווה בסיכון מוגבר לאשפוזים חוזרים בשל מחלות לב וכלי דם בנשים שהיו בריאות בעבר, כך עולה מנתונים שפורסמו במהלך כנס The Pregnancy Meeting.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בשנת 2022, שליש מהלידות היו בניתוח קיסרי.

במחקר העוקבה הרטרוספקטיבי נבחנו נתונים אודות למעלה מ-30 מיליון אשפוזים לצורך לידת עובר יחיד בין 2010 עד 2018 ממאגר Nationwide Readmissions Database. החוקרים זיהו נשים עם אשפוזים חוזרים בשל מחלות לב וכלי דם במהלך השנה הקלנדרית לאחר תאריך הלידה.

מהנתונים עולה כי 32% מהנשים עברו ניתוח קיסרי. אשפוז חוזר בשל מחלות לב וכלי דם תועד ב-255.2 מכל 100,000 לידות בניתוח קיסרי, זאת בהשוואה לשיעור של 133.9 אשפוזים לכל 100,000 לידות נרתיקיות.

לאחר תקנון למאפייני הנשים ובתי החולים, כמו גם לאבחנה של יתר לחץ דם וסוכרת, החוקרים זיהו עליה בשיעור אשפוזים חוזרים בשל מחלות לב וכלי דם (יחס סיכון מתוקן של 1.42, רווח בר-סמך 95% של 1.35-1.50), מחלת לב כלילית (יחס סיכון מתוקן של 1.46, רווח בר-סמך 95% של 1.38-1.50) ואירוע מוחי (יחס סיכון מתוקן של 1.17, רווח בר-סמך 95% של 1.05-1.31) בנשים לאחר ניתוח קיסרי. הסיכון למחלות לב וכלי דם בנשים שעברו ניתוח קיסרי היה הבולט ביותר בהערכת הסיכון לאי-ספיקת לב (יחס סיכון של 1.50, רווח בר-סמך 95% של 1.36-1.65). הסיכון לאשפוז חוזר בשל מחלות לב וכלי דם נותר מוגבר למשך עד שנה לאחר האבחנה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מציעים כי בנשים שילדו בניתוח קיסרי ייתכן סיכון מוגבר לסיבוכים לבביים חמורים. בהשוואה ללידה נרתיקית, ניתוח קיסרי לווה בעליה של 47% בסיכון לסיבוכים קרדיווסקולאריים אקוטיים, כאשר הסיכון נותר מוגבר למשך לפחות שנה אחת לאחר הלידה. הם מוסיפים כי יש להשלים מחקרים נוספים בנושא כולל הערכת הסיכון הקרדיווסקולארי בטווח הארוך ומעבר לשנה הראשונה לאחר הלידה וכן לקבוע את ההשפעה של ניתוח קיסרי על הסיכון הקרדיווסקולארי בנשים עם היסטוריה של מחלות לב וכלי דם.

מתוך כנס The Pregnancy Meeting

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה