Psoriasis

ועידה מטעם סוכנות התרופות האירופית תומכת באישור Deucravacitinib לטיפול במבוגרים עם פסוריאזיס רובדית (מתוך הודעת ה-EMA)

סוכנות התרופות האירופית (European Medicines Agency) המליצה על אישור Deucravacitinib, מעכב אלוסטרי סלקטיבי של Tyrosine Kinase 2, לטיפול במבוגרים עם פסוריאזיס רובדית בדרגה מתונה-עד-חמורה.

המומחים מסבירים כי Deucravacitinib הינה התרופה הראשונה ממשפחה זו, הניתנת דרך הפה, פעם ביום, ומיועדת לטיפול במקרים של פסוריאזיס רובדית בדרגה בינונית-עד-חמורה. ועידת ה-Committee for Medicinal Products for Human Use תומכת במתן הטיפול התרופתי באופן ספציפי לחולים המועמדים לטיפול סיסטמי.

המומחים מסבירים כי חולים עם פסוריאזיס בדרגה מתונה-עד-חמורה עדיין סובלים מתסמינים מגבילים ורבים אינם מטופלים או אינם מטופלים דיו וקיים צורך בטיפולים פומיים יעילים יותר, הנסבלים בצורה טובה יותר. העמדה החיובית של הועדה מטעם סוכנות התרופות האירופית מהווה התקדמות משמעותית לקראת הזמינות של הטיפול התרופתי החדש לאוכלוסיית חולים זו.

ההמלצה לאישור הטיפול התרופתי מבוססת על שני מחקרים בשלב 3, POETYK PSO-1 ו-POETYK PSO-2, אשר כללו השוואה בין Deucravacitinib ובין פלסבו ו-Apremilast שניתן פעמיים ביום. מחקרים אלו הראו כי טיפול ב- Deucravacitinib הוביל לתוצאות טובות יותר מפלסבו ו-Apremilast בהערכת ניקוי נגעים עוריים, הקלה בתסמינים ושיפור איכות החיים. בנוסף, הטיפול ב- Deucravacitinib נסבל היטב ולווה בשיעורים נמוכים של הפסקת טיפול עקב תופעות לוואי.

ההמלצה של ועידת CHMP לאישור Deucravacitinib  לחולים עם פסוריאזיס רובדית בדרגה מתונה-עד-חמורה מצויה כעת בשלבי בחינה ע”י הנציבות האירופית.

מתוך הודעת ה-EMA

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה