PTSD

תוצאות מאכזבות ל-Mifepristone בטיפול ב-PTSD ביוצאי צבא (JAMA Netw Open)

הטיפול ב- Mifepristoneפעם ביום למשך שבוע לא הביא לשיפור בתסמיני הפרעת דחק בתר-חבלתית (או PTSD, Post-Traumatic Stress Disorder) בגברים יוצאי צבא לאורך מעקב ארוך-טווח, כך עולה מתוצאות מחקר חדש בשלב 2a שפורסמו בכתב העת JAMA Network Open.

מדגם המחקר כלל גברים יוצאי צבא עם אבחנה של PTSD כרוני ומדד של לפחות 50 נקודות בסולם CAPS (או Clinician-Administered PTSD Scale).

לצורך מחקר כפל-סמיות בשלב 2a, החוקרים חילקו באקראי 41 יוצאי צבא לטיפול ב- Mifepristone במינון 600 מ”ג ו-39 יוצאי צבא לזרוע פלסבו. המשתתפים נטלו את הטיפול המוקצה כל יום למשך שבוע.

תגובה קלינית הוגדרה בנוכחות ירידה של לפחות 30% במדד CAPS.

לאחר ארבעה שבועות, 38.1% מהמטופלים ב- Mifepristone ו-31.1% מהמטופלים בפלסבו הגיבו לטיפול. לאחר 12 שבועות, שיעורי התגובה עמדו על 33.5% ו-39.8%, בהתאמה. קבוצת הטיפול ב- Mifepristone לא השיגה את שולי יעילות קלינית של 15% באף אחת מנקודות הזמן לאורך המחקר.

מהערכת היעילות של הטיפול לפי תתי-קבוצות של מדגם המחקר עלה כי בקרב יוצאי צבא ללא היסטוריה של חבלת ראש טראומטית תועדו סיכויי תגובה קלינית גבוהים יותר עם Mifepristone לעומת פלסבו, הן לאחר 4 שבועות (50% לעומת 27.3%) והן לאחר 12 שבועות (45.2% לעומת 18.2%).

בקרב חולים עם היסטוריה של חבלת ראש, שיעורי תגובה קלינית ל- Mifepristone ופלסבו היו דומים לאחר 4 שבועות (32% לעומת 32.6%). עם זאת, שיעורי התגובה בזרוע הטיפול ב- Mifepristone היו נמוכים יותר בהשוואה לפלסבו לאחר 12 שבועות (27.4% לעומת 48.3%).

מנתוני הבטיחות עלה כי Mifepristone נסבל היטב ולווה בשיעורים דומים של תופעות לוואי על-רקע תרופת המחקר או אירועים חריגים על-רקע הטיפול, בהשוואה לזרוע הפלסבו (34.1% לעומת 32.5%).

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה להתמודד עם המגבלות של המחקר הנוכחי, כולל הכללת גברים בלבד, קביעת מינון ומשך טיפול ואפשרות הכללת התוצאות על אוכלוסיות אחרות, כמו גם להעריך את הטיפול ב- Mifepristone בגברים יוצאי צבא ללא חבלת ראש.

JAMA Netw Open, May 9, 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה