PTSD

הקשר בין חשיפה לקרב ובין הסיכון לאובדנות ביוצאי צבא (J Affect Disord)

anxiety חרדה

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Affective Disorders מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש ביוצאי צבא ארצות הברית, מהן עולה קשר מורכב בין חשיפה לקרב, תסמונת דחק בתר חבלתית, אמונה דתית/רוחנית ובין סיכון לאובדנות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי העלייה בשיעורי אובדנות בקרבי יוצאי צבא ארצות הברית מהווה מגמה מטרידה. חשיפה לקרב זוהה כגורם מנבא אפשרי של הסיכון לאובדנות, אך גורמים העשויים לעמוד בבסיס הקשר בין חשיפה לקרב ובין הסיכון לאובדנות, והחשיבות של מנגנוני התמודדות אינם מובנים היטב. לאור זאת, החוקרים בחרו לבחון את הקשר בין חשיפה לקרב במהלך החיים ובין הסיכון לאובדנות בהווה ולהעריך אם קשר זה מתווך ע”י תסמיני הפרעת דחק בתר-חבלתית ואם קיים קשר ישיר או עקיף בין אמונה ובין הסיכון לאובדנות באוכלוסייה זו.

הנתונים מבוססים על מידע ממחקר National Health and Resilience in Veterans Study (2019-2020) שכלל 3,843 מטופלים. ניתוח סטטיסטי שימש להערכת גורמים מנבאים הקשורים בקשר ישיר ובקשר עקיף עם הסיכון לאובדנות.

מהנתונים עולה כי תסמיני הפרעת דחק בתר-חבלתית היוו מרכיב משמעותי בקשר בין חשיפה לקרב ובין הסיכון לאובדנות. לאמונה דתית הייתה השפעה מתונה על הקשר הנ”ל והפחיתה את התרומה של תסמיני הפרעת דחק בתר-חבלתית לחיזוי הסיכון לאובדנות, אך הגדילה את העוצמה של חשיפה לקרב כגורם המנבא תסמיני הפרעת דחק בתר-חבלתית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מדגישים את החשיבות של תסמונת דחק בתר-חבלתית ואמונה בהתמודדות עם חשיפה לקרב במסגרת השירות הצבאי כחלק מהמאמצים למניעת אובדנות באוכלוסייה זו.

J Affect Disord, Nov 15, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה