Public Health and Prevention

גרגור מי מלח עשוי לסייע במניעת אשפוזים עקב COVID (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-ACAAI)

גרגור עם מי מלח ושטיפת האף מספר פעמים ביום מלווה בשיעורים נמוכים יותר משמעותית של אשפוזים עקב COVID-19, כך עולה מתוצאות מחקר אקראי קטן שפורסמו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American College of Allergy, Asthma and Immunology.

השערת המחקר הייתה כי התערבויות המכוונות לדרכי נשימה עליונות עשויות להפחית את תדירות ומשך תסמינים בדרכי נשימה עליונות משנית ל-COVID-19.

מדגם המחקר כלל מבוגרים בגילאי 18-65 שנים שנמצאו חיוביים לנגיף הקורונה בבדיקת PCR בין 2020 ועד 2022. המשתתפים חולקו באקראי למשטר טיפול במי-מלח במינון נמוך או גבוה למשך 14 ימים. בכל המקרים, המשתתפים גויסו למחקר לאחר לפחות 14 ימים מהופעת התסמינים משנית לזיהום הנגיפי.

הטיפול במינון נמוך כלל 2.13 גרם מלח שמוסס ב-8 אונקיות מים חמים והטיפול במינון גבוה כלל מתן 6 גרם מלח. המשתתפים גרגרו מי מלח והשתמשו בהם לשטיפת האף במשך חמש דקות, ארבע פעמים ביום.

התוצאים העיקריים כללו את תדירות ומשך התסמינים על-רקע זיהום בקורונה; תוצאים משניים כללו אשפוז לבית החולים או ליחידת טיפול נמרץ, תמיכת הנשמה מלאכותית, או תמותה.

מדגם המחקר כלל 58 חולים שחולקו באקראי לטיפול במינון נמוך של מי מלח (27 חולים, גיל ממוצע של 39 שנים) או במינון גבוה של מי מלח (28 חולים, גיל ממוצע של 41 שנים); שלושה חולים אבדו למעקב בשתי הקבוצות. קבוצת הביקורת כללה 9,398 חולים (גיל ממוצע של 45 שנים) עם זיהום מאומת בקורונה. שיעור החיסונים היה דומה בכלל המשתתפים.

שיעור האשפוזים בקבוצת טיפול במי מלח במינון נמוך (18.5%) או גבוה (21.4%) היה נמוך יותר משמעותית בהשוואה לקבוצת הביקורת (58.8%) (p<0.001). לא תועדו הבדלים משמעותיים ביתר התוצאים בין הקבוצות הללו.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מדובר בהתערבות בדרגת סיכון נמוכה, העשויה להיות יעילה במבוגרים כמו גם בילדים המוכנים לנסות התערבות זו. הם קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה לאשר את יתרונות ההתערבות הפשוטה.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American College of Allergy, Asthma and Immunology

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה