Public Health and Prevention

long-COVID גרם לאלפי מקרי מוות בארה”ב (CDC)

קורונה מחקר
בעוד שמחלת COVID אקוטית כבר גבתה את חייהם של למעלה ממיליון אנשים בארצות הברית לבדה, מנתונים חדשים שפרסם ה-CDC, מתברר כי אלו לא מקרי התמותה היחידים שנגרמו מהנגיף

בעוד שמחלת COVID אקוטית כבר גבתה את חייהם של למעלה ממיליון אנשים בארצות הברית לבדה, מנתונים חדשים שפרסם ה-CDC, מתברר כי אלו לא מקרי התמותה היחידים שנגרמו מהנגיף. הנתונים מראים כי מספר קטן, אך הולך וגדל, של אמריקאים שורדים זיהום חריף, רק כדי למות מאוחר יותר מהבעיות הבריאותיות המתמשכות הנגרמות כתוצאה מ”לונג קוביד” (long-COVID, קורונה מתמשכת).

עד כה, רוב תשומת הלב לגבי long-COVID הייתה מכוונת לסימפטומים כמו עייפות, תשישות ותחושת ערפול, ללא בדיקות אבחון מהימנות או טיפולים סטנדרטיים זמינים, וההשפעה שיש להם על איכות החיים. עם זאת, נתונים חדשים מהמרכזים האמריקאים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) מראים שיותר מ-5,000 אמריקאים מתו מ-long-COVID מאז תחילת המגיפה. נתונים אלו מבוססים על נתוני תעודות פטירה שנאספו על ידי ה-CDC, כולל סיכום ראשוני של 1491 מקרי מוות בשנת 2023 ו-3544 מקרי מוות שדווחו בעבר מינואר 2020 ועד יוני 2022.

ד”ר רוברט אנדרסון, סטטיסטיקאי התמותה הראשי של ה-CDC, התראיין בנושא ואמר כי “אנו מקווים שהנחיות חדשות שהעברנו בנושא יסייעו למודעות מוגברת להשפעה של long-COVID כסיבת תמותה ולהעלאת הסבירות ש-Long-COVID ידווח כגורם תמותה בהתאם. עם זאת, אנחנו לא מצפים שלהנחיה זו תהיה השפעה דרמטית על המגמה”.

למרות הצורך הניכר, עדיין אין הגדרה סטנדרטית או בדיקה אבחנתית ל-long-COVID, המאובחן בדרך כלל כאשר למטופל יש תסמינים לפחות 3 חודשים לאחר זיהום חריף שלא היו קיימים לפני שחלה. נכון לסוף השנה שעברה, כ-7% מהמבוגרים האמריקאים חוו long-COVID בשלב מסוים, כך העריך ה-CDC בספטמבר 2023.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה