Renal Failure

שכיחות מוגברת של הפרעות פסיכיאטריות בקשישים לאחר אירוע מוחי עם מחלת כליות כרונית או מוגבלות חמורה (Int J Geriatr Psychiatry)

במאמר שפורסם בכתב העת International Journal of Geriatric Psychiatry מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה סיכון מוגבר להפרעות פסיכיאטריות בקרב קשישים לאחר אירוע מוחי עם מחלות כרוניות, בפרט מחלת כליות כרונית, ומוגבלות או היסטוריה של אירוע מוחי חמור ומוגבלות, במהלך החודשיים הראשונים לאחר אירוע מוחי.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין נתונים רבים אודות שיעורי התחלת טיפול אנטי-פסיכוטי בקשישים עם אירוע מוחי. מטרתם כעת הייתה לבחון את ההיארעות, דפוסי טיפול וגורמים המשפיעים על התחלת טיפול אנטי-פסיכוטי בקשישים עם אירוע מוחי.

מחקר העוקבה הרטרוספקטיבי נועד לזהות קשישים לאחר גיל 65 שנים אשר אושפזו בשל אירוע מוחי ונכללו במאגר National Health Insurance Database. החוקרים אספו נתונים אודות מאפיינים דמוגרפיים, מחלות רקע ותרופות נוספות שנטלו המשתתפים במחקר וכן תיעדו את הרגלי העישון, מדד מסת גוף, חומרת אירוע מוחי ומוגבלות.

התוצא העיקרי היה שיעורי התחלת טיפול אנטי-פסיכוטי לאחר השחרור מבית החולים בשל אירוע מוחי.

מהנתונים עולה כי במהלך החודשיים הראשונים לאחר אירוע מוחי תועד הסיכון הגבוה ביותר להתחלת טיפול אנטי-פסיכוטי. נטל גדול יותר של מחלות רקע לווה בסיכון מוגבר לשימוש בתרופות אנטי-פסיכוטיות; בפרט, מחלת כליות כרונית לוותה בסיכון הגדול ביותר (יחס סיכון מתוקן של 1.73, רווח בר-סמך 95% של 1.29-2.31), בהשוואה לגורמי סיכון אחרים. יתרה מזאת, חומרת אירוע מוחי ומוגבלות עקב אירוע מוחי זוהו כגורמי סיכון משמעותיים להתחלת טיפול אנטי-פסיכוטי.

ממצאי המחקר מעידים על סיכון מוגבר להפרעות פסיכיאטריות בחודשיים הראשונים לאחר אירוע מוחי חמור בקשישים עם מוגבלות ובאלו עם מחלות רקע כרוניות, בפרט מחלת כליות כרונית.

Int J Geriatr Psychiatry. 2023 Mar

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה