Retinopathy

תוצאות מבטיחות לתרופה פומית חדשה לטיפול ברטינופתיה סוכרתית (מתוך כנס Academy 2022)

תרופה פומית חדשה בשם APX3330, מולקולה פומית קטנה המכוונת כנגד Ref-1, הדגימה פרופיל בטיחות וסבילות חיוביים בחולים עם סוכרת ורטינופתיה סוכרתית, כך עולה מנתונים שהוצגו במהלך כנס ה-Academy 2022 בסן דייגו.

התרופה פותחה במקור לטיפול בדלקת כבד, בהמשך כנגד ממאירות ולאחר מכן לחולים עם רטינופתיה סוכרתית.

החוקרים מדווחים על נתוני הבטיחות והסבילות של התרופה במחקר ZETA-1 בשלב 2b, מחקר רב-מרכזי, אקראי, מבוקר-פלסבו, כפל-סמיות, שארך 24 שבועות. המשתתפים בקבוצת הטיפול קיבלו APX3330 כל יום במינון של 600 מ”ג.

מדגם המחקר כלל 103 חולים, מהם 91 השלימו את המחקר.

אירועים חריגים דווחו ב-46 משתתפים בשתי קבוצות המחקר, כאשר 22 מהאירועים יוחס לטיפול התרופתי, 18 מהם היו בדרגה קלה וכללו גרד, פריחה, כאבי ראש, קוצר נשימה, עצמים צפים בזגוגית, מגוון תסמינים במערכת העיכול, ורטיגו, אורטיקריה ועייפות.

החוקרים מדווחים כי בשלב זה לא ידוע אם האירועים החריגים נבעו מ-APX3330 או מפלסבו. שבעה אירועים חריגים חמורים תועדו בשישה משתתפים, אך נקבע כי אלו אינם קשורים לטיפול ב-APX3330 או פלסבו. עוד דווח כי לא זוהו מקרים של רעילות מג’ורית או ממצאים חריגים בבדיקת סמנים חיוניים.

ל-APX3330 פרופיל בטיחות טוב, אך יש עוד להשלים מחקרים נוספים במטרה לקבוע את היעילות של הטיפול התרופתי, כאשר תוצא היעילות הוא שיפור בשני שלבים במדד חומרת רטינופתיה סוכרתית.

החוקרים מתכננים לפרסם בקרוב את תוצאות יעילות הטיפול התרופתי, כאשר המטרה היא להתחיל בהתערבות עוד לפני שהמטופל נדרש לטיפול בזריקות.

 

מתוך כנס Academy 2022

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה