Retinopathy

תוצאות מאכזבות לטיפול מונע ב-Aflibercept בחולים עם רטינופתיה סוכרתית לא-פרוליפרטיבית (JAMA)

מתוצאות מחקר DRCR Retina Network Protocol W לאחר ארבע שנים עולה כי מתן טיפול מונע ב- Aflibercept (אייליה) בחולים עם רטינופתיה סוכרתית לא-פרוליפרטיבית בדרגה בינונית-עד-חמורה הוביל לשיפור אנטומי, אך ללא שיפור בחדות הראיה.  הממצאים שפורסמו בכתב העת JAMA מאשרים תוצאות ניתוח קודם של הממצאים לאחר שנתיים.

המחקר שנערך במימון NEI כלל 399 עיניים של 328 משתתפים עם רטינופתיה סוכרתית לא-פרוליפרטיבית בלפחות עין אחת. טיפול מונע לתוך הזגוגית ב- Aflibercept ניתן ל-200 עיניים לאחר חודש, חודשיים וארבעה חודשים ובהמשך כל ארבעה חודשים לאורך שנתיים. משטר זה נשמר אלא אם חל שיפור במחלה לרטינופתיה לא-פרוליפרטיבית קלה או טוב מכך. זריקות דמה ניתנו ל-199 עיניים לאורך אותה תקופה. הטיפול ב- Aflibercept ניתן לכל עין בה התפתחה רטינופתיה פרוליפרטיבית בסיכון גבוה או בצקת מקולארית סוכרתית עם מעורבות מרכזית.

לאורך ארבע שנות המחקר, ב-33.9% מהעיניים תחת טיפול מונע תועדה התקדמות מחלה, זאת בהשוואה ל-56.9% מאלו בזרוע טיפול דמה, אך לא תועדה תועלת מבחינת הראיה. חדות הראיה ירדה מתחילת המחקר עד לאחר ארבע שנים בהיקף ממוצע של 2.7 אותיות בעיניים שטופלו ב- Aflibercept לעומת 2.4 אותיות בעיניים בזרוע טיפול דמה. מספר הזריקות הממוצע לאורך ארבע שנות המחקר עמד על 11 בזרוע הטיפול ועל 3 זריקות בזרוע טיפול דמה.

החוקרים סיכמו כי ככל הנראה אין מקום למתן Aflibercept כטיפול מונע בחולים עם רטינופתיה סוכרתית לא-פרוליפרטיבית ללא בצקת מקולארית עם מעורבות מרכזית.

התועלת האנטומית של טיפול מוקדם במעכבי VEGF אינה מובילה לשיפור חדות הראיה ולכן כנראה אינה משתלמת מבחינת הסיכון ואי הנוחות למטופל משנית לזריקות חוזרות בחולים עם רטינופתיה סוכרתית לא-פרוליפרטיבית.

JAMA,  Feb 7, 2023

לידיעה ב-Healio

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה