Retinopathy

משך הזנה פראנטרלית מנבא את הסיכון לרטינופתיה של פגות (JAMA Ophthalmol)

תינוק

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Ophthalmology עולה כי משך הזנה פראנטרלית עשוי לסייע בחיזוי הסיכון להתפתחות רטינופתיה של פגות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למרות שהזנה פראנטרלית עשויה להיות מצילת חיים במקרים רבים, חשיפה ממושכת ונפח גדול של הזנה פראנטרלית מעלה את הסיכון לזיהומים ומפחית את ספיגת חומרת התזונה בפגים.

החוקרים השלימו מחקר רטרוספקטיבי שכלל למעלה מ-11,000 יילודים שנולדו בשבוע מוקדם בין השנים 2007 ו-2020 (גיל היריון ממוצע של 28.5 שבועות). מבין אלו, 29.5% מהפגים פיתחו רטינופתיה של פגות ו-5% קיבלו טיפול בגין אבחנה זו.

מהנתונים עולה כי ב-21% מהיילודים שקיבלו הזנה פראנטרלית במשך לפחות 14 ימים תועד סיכון גבוה יותר משמעותית להתפתחות רטינופתיה של פגות (יחס סיכויים מתוקן של 1.84, רווח בר-סמך 95% של 1.62-2.10) ולקבל טיפול בגין אבחנה של רטינופתיה של פגות (יחס סיכויים מתוקן של 2.20, רווח בר-סמך 95% של 1.73-2.80).

החוקרים כותבים כי רופאים יכולים לשקול שימוש בכלי תומך החלטה קליני עדכני – Digital ROP (או DIGIROP) הלוקח בחשבון את משך ההזנה הפראנטרלית בחיזוי הסיכון לרטינופתיה של פגות. הם קוראים להשלים מחקרים נוספים להערכת אופן ההשפעה של ההזנה של היילוד על התפתחות נוירווסקולארית ומערכת עיכול.

JAMA Ophthalmol, June 29, 2023

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה