SARS & Coronavirus

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארצות הברית מדווח על עליה מדאיגה באשפוז בני נוער בשל נגיף הקורונה (MMWR)

הסיכון של בני נוער לפתח זיהום חמור על-רקע נגיף הקורונה אינו גבוה כמו הסיכון במבוגרים, אך מוקדם יותר השנה נרשמה עליה בשיעור האשפוזים של בני נוער עקב הזיהום הנגיפי, כאשר חלק גדול מהם נדרש לאשפוז ביחידות טיפול נמרץ, כך עולה מנתוני המעקב של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (Centers for Disease Control and Prevention).

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מרבית האשפוזים על-רקע COVID-19 הם של חולים מבוגרים, אך תחלואה חמורה עקב הזיהום הנגיפי תתכן בכל קבוצות הגיל, כולל מתבגרים בגילאי 12-17 שנים.

מנתוני מערכת COVID-NET עולה כי שיעור האשפוזים של מתבגרים עקב COVID-19 הגיע לשיא של 2.1 אשפוזים ל-100,000 מתבגרים בתחילת חודש ינואר בשנת 2021, עם ירידה ל-0.6 אשפוזים ל-100,000 מתבגרים באמצע חודש מרץ ועליה חוזרת ל-1.3 אשפוזים ל-100,000 מתבגרים בחודש אפריל.

שיעורי האשפוז המצטברים הללו גבוהים פי 2.5-3.0 בהשוואה לשיעור האשפוז עקב זיהום בשפעת כפי שתועד לאורך שלוש עונות השפעת האחרונות.

מבין המתבגרים שאושפזו לבית חולים, קרוב לשליש נדרשו לאשפוז ביחידת טיפול נמרץ, כאשר 5% נדרשו להנשמה מלאכותית. החוקרים מדווחים כי לא תועדו מקרי תמותה של מתבגרים שאושפזו בשל זיהום בנגיף הקורונה.

בחודש מאי, מנהל המזון והתרופות האמריקאי הרחיב את האישור לשימוש דחוף בחיסון כנגד נגיף הקורונה של חברת פייזר לכלול מתבגרים בגילאי 12-15 שנים. ועידת ה-ACIP (Advisory Committee on Immunization Practices) מטעם ה-CDC המליצה במהירות על החיסון לצעירים, אם כי ישנם אתגרים לוגיסטיים.

העליה האחרונה בשיעור האשפוזים של מתבגרים והסיכון להתפתחות מחלה חמורה מדגישים את החשיבות של המשך האמצעים למניעת COVID-19, כולל חיסונים, הקפדה על עטיית מסכות מצד אלו שאינם מחוסנים באופן מלא ובמקרים מתאימים.

MMWR 2021

לידיעה ב-MedPage Today

הערת מערכת:

לאור הדיון על הצורך בחיסון הילדים בני 12-16 נראה שכדאי לקחת בחשבון גם דיווח זה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה