Schizophrenia

עליה חדה בשיעור הפניות לחדרי מיון על-רקע סכיזופרניה במהלך מגפת הקורונה (JAMA Netw Open)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Network Open עולה כי בתחילת מגפת הקורונה נרשמה עליה חדה של 15% בשיעור הפניות לחדרי מיון בשל הפרעות מהספקטרום של סכיזופרניה.

במסגרת המחקר אספו החוקרים נתונים ממאגר University of California Health Data Warehouse אודות פניות לחדרי מיון בחמש מערכות בריאות גדולות באוניברסיטת קליפורניה. הם זיהו פניות לחדרי מיון עם קודי ICD-10 הנוגעים להפרעות מהספקטרום של סכיזופרניה בתקופה שבין ינואר 2016 ועד דצמבר 2021 של חולים בגילאי 18 שנים ומעלה.

בתקופה שבין ינואר 2016 ועד דצמבר 2021 תועדו 377,800 ביקורים בחדרי מיון פסיכיאטריים, 10% מהם כללו הפרעות מהספקטרום של סכיזופרניה.

מהנתונים עולה כי המספר הממוצע של ביקורים בכל חודש בשל הפרעות מהספקטרום של סכיזופרניה עלה מ-520 לפני המגפה ל-558 ביקורים בכל חודש לאחר מרץ 2020.

בהשוואה למספרים טרם המגפה ולאחר תקנון לביקורים בשל הפרעות פסיכיאטריות אחרות, תועדה עליה של 70.5 ביקורים נוספים (p=0.02) בשל הפרעות מהספקטרום של סכיזופרניה לאחר חודש אחד ועליה של 74.9 בהיקף הביקורים (p=0.005) שלושה חודשים לאחר השלב הראשוני של מגפת הקורונה בקליפורניה.

החוקרים מציינים כי מחקרים קודמים מצאו כי זיהומי קורונה עשויים להוביל להתפתחות פסיכוזה בחלק מהחולים, כאשר השפעה זו של הזיהום הנגיפי עשויה להיות אחד הגורמים שהובילו לעליה החדה בהיקף הפניות לחדרי מיון בתמונה של הפרעות מהספקטרום של סכיזופרניה.

החוקרים כותבים כי ממצאי המחקר מעידים על עליה חדה בשיעור הפניות לחדרי מיון על-רקע הפרעות מהספקטרום של סכיזופרניה במהלך מגפת הקורונה. הממצאים מצביעים על צורך בהתאמת מדיניות לחיזוק מערכות התמיכה בבריאות הנפש.

JAMA Netw Open, Dec 27, 2023

לידיעה במדסקייפ

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה