Skin Cancer

מתי צריך להסיר שומה או נגע בעור? ארגון המנתחים הפלסטים אסתטיים עורך מיפגש לחטיבת הקוסמטיקה בהנחיית פלסטיקאים

נגע בעור סרטן עור שמש

סרטן העור היא מחלה שכיחה בישראל, שבה קרינת השמש רוב ימות השנה מהווה את אחד הגורמים העיקריים להתפתחות נגעי עור. לצד שומות החשודות כממאירות, קיימים עוד סוגים של נגעי עור שפירים כמו כתמים הקיימים מלידה או כאלו המתפתחים במהלך החיים. אך האם צריך להסיר כל שומה או נגע בעור? רוב גידולי העור לא מהווים סכנה לבריאות האדם. אך הם יכולים להיות לא אסתטיים, מה שמוביל רבים לחפש טיפולי הסרה או הבהרה. אך חשוב ביותר לשלול את האפשרות לקיום גידול סרטני לפני שמתקדמים לטיפולים אסתטיים.

לקראת שיא הקיץ, ארגון המנתחים הפלסטים אסתטיים בישראל עורך מיפגש מקצועי לחטיבת הקוסמטיקה, בנושא אבחון מוקדם וטיפול בנגעי עור. במפגש יערכו הרצאות מקצועיות של מנתחים פלסטיים בכירים והוא מיועד לעוסקים בקוסמטיקה מכל רחבי הארץ. בין היתר יכלול המיפגש נושאים כמו היכרות עם מושגי יסוד בדרמטולוגיה וכירורגיה פלסטית של העור, חלוקה של נגעי העור למולדים ונרכשים. כמו גם ההבדלים בין שפירים וממאירים, תרגול מעשי באבחון נגעים ודרכי זיהוי של נגע חשוד כממאיר.

ד”ר מאיר כהן, מומחה לכירורגיה פלסטית ויו”ר ארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים מסביר כי: “כמנתחים פלסטיים אשר בין היתר מסירים שומות ממאירות ושפירות, מאוד חשוב לנו שהקוסמטיקאיות ידעו לעומק את ההבדלים בין נגע שפיר לכזה החשוד כממאיר. כל זאת במטרה לפעול לגילוי מוקדם, להפחית את התחלואה ולהעניק הכשרה מתקדמת לקוסמטיקאיות”.

אבי ונציה, יו”ר חטיבת הקוסמטיקה בארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים הוסיף כי: “לקוסמטיקאיות יש נגישות על בסיס יומי לפנים ולגוף של המטופלים והיכולת שלהן לזהות ראשונות נגעי עור חשודים ולהפנות לאבחון אצל רופאים, יכולה להציל חיים”.

ד”ר רון עזריה, מזכ”ל ארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים הדגיש כי: “כמי שבנה את תוכנית ההתמחות בכירורגיה פלסטית בישראל יחד עם ד”ר כהן, חשוב לנו להנגיש את הידע לגבי נגעי עור גם לעוסקים בתחומים משיקים, במטרה להגביר את הסיכוי לגילוי מוקדם”.

יצוין כי על פי הערכת האגודה למלחמה בסרטן, בשנת 2022 אובחנו כ-2,000 נשים וגברים עם מלנומה ממאירה של העור. על פי נתוני משרד הבריאות בשנת 2020 אובחנו 1,675 חולים חדשים עם מלנומה של העור.

המיפגש יערך ביולי במרכז הרפואי שער העיר, ההשתתפות ללא תשלום לנשות ואנשי מקצוע החברים בארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים בישראל. הארגון מאגד את העוסקים בתחום הכירורגיה הפלסטית, הרפואה האסתטית וטיפולי הקוסמטיקה. להצטרפות לחברות בארגון ולפרטים נוספים לחצו כאן.

 

קרדיט לתמונת הכותרת: ארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים בישראל.
===

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה