Smoking Related Disorders

סיגריה חשמלית ועישון רגיל פוגעים בעיניים (JAMA Ophthalmology)

מחקר חדש שפורסם ב-JAMA Ophthalmology הראה כי בקרב צעירים שעישנו סיגריות או איידו באמצעות סיגריה אלקטרונית הייתה סבירות גבוהה יותר לבעיות עיניות כולל יובש, אדמומיות, כאב, טשטוש ראייה, רגישות לאור וכאבי ראש

מחקר חדש שפורסם ב-JAMA Ophthalmology הראה כי בקרב צעירים שעישנו סיגריות או איידו באמצעות סיגריה אלקטרונית הייתה סבירות גבוהה יותר לבעיות עיניות כולל יובש, אדמומיות, כאב, טשטוש ראייה, רגישות לאור וכאבי ראש. התסמינים אף היו חמורים יותר בצורה משמעותית בקרב צעירים שדיווחו על שימוש משולב בסיגריות ובסיגריות אלקטרוניות מאשר אלו שהשתמשו רק באחד מהמוצרים. החוקרת הראשית, ד”ר אן שואן-לאן נגוין, רופאת עיניים, אוניברסיטת טורונטו, קנדה, אמרה כי “במרפאות העיניים, הבחנתי יותר ויותר במטופלים, ובמיוחד צעירים, המציגים תסמינים הקשורים לעיניים כמו יובש, גירוי ואף הפרעות ראייה”. היא הוסיפה ש”רבים מהמטופלים הללו לא השתמשו בעדשות מגע או נטלו תרופות הקשורות לתסמינים עיניים, אך הם כן דיווחו על שימוש בסיגריות רגילות ובסיגריות אלקטרוניות”.

סיגריות אלקטרוניות הן מוצר הטבק הפופולרי ביותר בקרב צעירים. לפי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, 40% ממשתמשי הטבק בגילאי חטיבת הביניים והתיכון מדווחים על שימוש בשני מוצרי טבק או יותר. מחקרים קודמים הצביעו קיום קשר בין סיגריות לנזקים עיניים, אך ההשפעה של סיגריות אלקטרוניות על הראייה וההשפעה המשולבת עם סיגריות רגילות לא נחקרו.

המחקר הנוכחי כלל יותר מ-4000 צעירים בגילאי 13-24 אשר נשאלו אודות השימוש בסיגריות רגילות או סיגריות אלקטרוניות ב-30 הימים האחרונים, ב-7 הימים האחרונים או בעבר. מחציתם אמרו שמעולם לא השתמשו במוצר טבק כלשהו, רבע מהם דיווחו כי השתמשו במוצר טבק אחד או שניים בחודש האחרון, ויותר מ-900 נשאלים אמרו שהם השתמשו במוצר טבק אחד או בשניהם בשבוע האחרון.

תוצאות המחקר הראו כי צעירים שהשתמשו בשני מוצרי טבק דיווחו על תסמינים עיניים חמורים ותכופים יותר בהשוואה למשתמשים במוצר אחד בלבד. כמו כן, שימוש תכוף יותר בטבק היה קשור לריבוי תסמינים עיניים, כך שצעירים שעישנו בשבוע הקודם דיווחו על יותר תסמינים מאשר צעירים שדיווחו על עישון ב-30 הימים האחרונים.

כתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה