Sport Medicine

סיכון מופחת להפרעות דיכאון וחרדה או אובדנות בקרב שחקני כדורגל מקצועניים (Br J Sports Med)

במאמר שפורסם בכתב העת British Journal of Sports Medicine מדווחים חוקרים משבדיה על תוצאות מחקר עוקבה ארצי מהן עולה כי בקרב גברים המשחקים כדורגל מקצועני סיכון מופחת להפרעות חרדה ודיכאון או אובדנות, בהשוואה לאוכלוסייה הכללית.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון אם בקרב גברים המשחקים כדורגל מקצועני, במהל או לאחר הפסקת משחק פעיל, קיים סיכון מוגבר לדיכאון ו/או הפרעות חרדה ואובדנות, בהשוואה לגברים באוכלוסייה הכללית.

מדגם המחקר כלל גברים לפני גיל 65 בשנת 1997, אשר שיחקו כדורגל מקצועני בליגה הבכירה בשבדיה בין 1924-2019 וגברים מהאוכלוסייה הכללית, אשר היו תאומים לשחקני הכדורגל לפי גיל ואזור מגורים. באמצעות מאגרי נתונים ארציים, הם עקבו אחר השחקנים מהעונה הראשונה בליגה הבכירה או מתחילת ינואר בשנת 1997 ובחנו את הסיכון לדיכאון וחרדה (לפי אבחנות מסיכומי אשפוזים וביקורים במרפאות חוץ או תרופות מרשם) בקרב השחקנים לעומת ביקורות . בניתוח משני התבססו החוקרים על סיכומים רפואיים ובחנו את הסיכון לאובדנות בין שחקני כדורגל ובין האוכלוסייה הכללית.

במהלך מעקב עד 31 בדצמבר, 2020, 504 שחקני כדורגל (13.6%) ו-7,455 ביקורות מהאוכלוסייה הכללית (22.3%) סבלו מהפרעת חרדה ו/או דיכאון. בניתוח שכלל תקנון לגיל, אזור מגורים וזמן קלנדרי, הסיכון להפרעות חרדה ודיכאון היה נמוך יותר בקרב שחקני כדורגל לעומת גברים באוכלוסייה הכללית (יחס סיכון של 0.61, רווח בר-סמך 95% של 0.55-0.66).

ההשפעה המגנה של ספורט מקצועני מפני הפרעה פסיכיאטרית פחתה עם הגיל והחל מגיל 70 שנים לערך הסיכון היה דומה בשתי הקבוצות.

הסיכון לאובדנות היה נמוך יותר בקרב שחקני כדורגל לעומת גברים באוכלוסייה הכללית (יחס סיכון של 0.48, רווח בר-סמך 95% של 0.32-0.72).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על סיכון מופחת לדיכאון וחרדה בקרב שחקני כדורגל מקצועניים, בהשוואה לאוכלוסייה הכללית.

Br J Sports Med, Oct 19, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה