Sport Medicine

צוות משימה בארצות הברית ממליץ על פעילות גופנית לנפילות בקשישים (מתוך ה-USPSTF)

צוות מומחים מטעם ה-U.S. Preventive Services Task Force פרסם טיוטת המלצות הממליצה על פעילות גופנית לקשישים בגילאי 65 שנים ומעלה בסיכון לנפילות. ההמלצה בדירוג B הינה להתערבות מולטי-פקטוריאלית לצד פעילות גופנית למניעת נפילות.

המומחים מעודדים אנשי צוות רפואי לשוחח עם מטופלים קשישים אודות התערבויות נוספות העשויות להפחית את הסיכון לנפילות, המלצה שזכתה לדירוג C.

ברקע להנחיות מסבירים המומחים כי נפילות הן הגורם המוביל לפציעות בקשישים ואלו עלולות גם להוביל למות החולים. הבשורות הטובות הן כי פעילות גופנית עשויה להפחית את הסיכון לנפילות בקשישים בגילאי 65 שנים ומעלה, עם שיפור הבריאות הגופנית שלהם.

טיוטת ההמלצות עולה בקנה אחד עם ההמלצות הסופיות של צוות המשימה משנת 2018 אודות התערבויות למניעת נפילות בקשישים. עם זאת, בניגוד להמלצות קודמות, הטיוטה הנוכחית אינה מתייחסת לשימוש בוויטמין D למניעת נפילות. במקום זאת, ה-USPSTF ממליץ על הערכת העדויות אודות השימוש בוויטמין D וסידן ותוספים משולבים כהתערבויות למניעת נפילות בהמלצה נפרדת.

על-פי נתוני המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, שיעורי נפילות עומדים על אחד מכל ארבעה קשישים בכל שנה, אך פחות ממחצית מהמקרים מדווחים לרופאים.

צוות המשימה ציין כי על רופאים לשקול את גיל החולה והיסטוריה של נפילות בהערכת הסיכון לנפילות. גורמי סיכון נוספים כוללים את הסכנות בעבודה או בבית, בעיות תחושתיות, תרופות העלולות להביא לעליה בסיכון לנפילות, שימוש באלכוהול או סמים, כמו גם מאפיינים מסוימים של הבית או השכונה.

בסקירה לקראת פרסום ההמלצות, המומחים בחנו 83 מחקרים אקראיים ומבוקרים, אשר כללו 48,839 משתתפים, במטרה לקבוע את היעילות של התערבויות למניעת נפילות. הם מצאו כי פעילת גופנית מלווה בירידה משמעותית במספר הנפילות (יחס שיעורי היארעות של 0.85, רווח בר-סמך 95% של 0.75-0.96), כמו גם התערבויות מולטי-פקטוריאליות (יחס שיעורי היארעות של 0.84, רווח בר-סמך 95% של 0.74-0.95).

התערבות מולטי-פקטוריאלית עשויה לסייע לרופאים בהערכת וטיפול באיזון גורמי סיכון וניתן להתאים אותה לכל חולה בהתאם למאפייניו. התערבויות אלו כוללות טיפול קוגניטיבי-התנהגותי, שינויים סביבתיים, השכלה, טיפול באי-נקיטת שתן, ניהול הטיפול התרופתי, שירותים חברתיים או קהילתיים, הפניות למומחים וטיפול תזונתי.

המומחים כותבים כי רופאים יכולים לשוחח עם המטופלים שלהם אודות הנסיבות הפרטניות, דוגמת היסטוריה של נפילות קודמות וערכים והעדפות המטופלים, במטרה לסייע בהחלטה אם צפויה תועלת להתערבות.

מתוך ה-USPSTF

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה