Testosterone Deficiency

טיפול תחליפי בטסטוסטרון בטוח מבחינה קרדיווסקולרית (The New England Journal of Medicine)

מחקר חדש מספק ראיות לכך שטיפול בתחליף טסטוסטרון אינו מעלה את הסיכון לאירוע לבבי בקרב גברים עם היפוגונדיזם הנמצאים בסיכון גבוה למחלות לב

מחקר חדש מספק ראיות לכך שטיפול בתחליף טסטוסטרון אינו מעלה את הסיכון לאירוע לבבי בקרב גברים עם היפוגונדיזם הנמצאים בסיכון גבוה למחלות לב. במחקר השתתפו יותר מ-5,000 גברים בגילאי 45-80, אשר חולקו באופן אקראי לקבלת ג’ל טסטוסטרון טרנס-דרמלי או ג’ל פלסבו למשך ממוצע של 22 חודשים. המחקר לא מצא סיכון מוגבר למוות מסיבות קרדיווסקולריות, אוטם לבבי או שבץ מוחי. יתר על כן, לא נצפה סיכון מוגבר לסרטן הערמונית במהלך תקופת מעקב של 33 חודשים. עם זאת, קבוצת ההתערבות חוותה שיעורים גבוהים יותר של פרפור פרוזדורים, אי ספיקת כליות חריפה ותסחיף ריאתי. בנוגע ליעילות הטיפול, הטיפול בטסטוסטרון הראה שיפור בתפקוד המיני לאורך תקופת מעקב בת שנתיים וסייע בתיקון או במניעת אנמיה. החוקרים ציינו כי נמצא ממצא בלתי צפוי שהראה עלייה משמעותית ובלתי מוסברת של 43% בשברים בקרב קבוצת ההתערבות. תוצאות המחקר פורסמו ב-The New England Journal of Medicine והוצגו באספה השנתית של האגודה לאנדוקרינולוגיה שהתקיימה ב-17 ביוני 2023. אחד החוקרים, ד”ר שאלנדר בהסין, אמר כי “מחסור בטסטוסטרון לא גורם לתמותה, עד כמה שידוע לנו, אך הוא בעל השפעה רבה על איכות החיים, כך שגברים רבים פונים לסיוע עקב התסמינים שנובעים ממחסור זה”.

התוצא העיקרי של המחקר, שהיה אירוע לבבי חמור, התרחש בקרב 182 מטופלים (7.0%) בקבוצת ההתערבות ובקרב 190 מטופלים (7.3%) בקבוצת הפלצבו (HR 0.96, P<0.001). עם זאת, נמצא כי תסחיף ריאתי התרחש ב-0.9% מקבוצת ההתערבות לעומת 0.5% מקבוצת הפלצבו, מה שתומך בהנחיות הנוכחיות לפיהן יש להשתמש בטסטוסטרון בזהירות בגברים שסבלו מאירועים תרומבואמבוליים קודמים.

למאמר ב-New England Journal of Medicine 

N Engl J Med 2023; 389:107-117

לכתבה ב-Medscape

 

בחסות בלתי תלויה של טסטומקס

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה