Thyroid Cancer

טיפול ב-Lenvatinib עשוי לשפר הישרדות חולים עם ממאירות אנאפלסטית של בלוטת התריס (מתוך אתר Research Square)

בחולים עם ממאירות אנאפלסטית של בלוטת התריס שאינה נתיחה, טיפול ב- Lenvatinib(לנווימה) לווה בהארכה משך ההישרדות הכוללת, בהשוואה לטיפול ב-Paclitaxel או הטיפול התומך הטוב ביותר, כך עולה מנתונים חדשים שטרם עברו סיקור עמיתים ופורסמו באתר Research Square.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ממאירות אנאפלסטית של בלוטת התריס הינה ממאירות נדירה של בלוטת התריס עם שיעורי תמותה משנית למחלה של 100%.

החוקרים השלימו מחקר שכלל 81 חולים במרכז רפואי יחיד ביפן בתקופה שבין תחילת אפריל בשנת 2011 ועד סוף יולי בשנת 2022. כל החולים היו בגילאי 20 שנים ומעלה, עם לפחות נגע מטרה מדיד אחד והוכחה פתולוגית לממאירות אנאפלסטית של בלוטת התריס.

מבין 56 חולים עם ממאירות אנאפלסטית של בלוטת התריס וגידול לא-נתיח, 36 חולים קיבלו טיפול ב- Lenvatinib ו-12 טופלו ב-Paclitaxel שבועי, כאשר שמונה חולים סירבו לטיפול תרופתי וקיבלו טיפול תומך בלבד.

מבין 81 החולים שעברו הערכה ראשונית, 25 חולים הוצאו מהמחקר מסיבות שונות.  רק שני חולים שרדו עד למועד פרסום המחקר, כאשר 54 חולים הלכו לעולמם.

ההישרדות הייתה ארוכה יותר משמעותית בזרוע הטיפול ב- Lenvatinib (5.8 חודשים), בהשוואה למטופלים ב-Paclitaxel (1.98 חודשים) או לטיפול התומך הטוב ביותר (1.2 חודשים).

חציון משך ההישרדות הכולל עמד על 4.77 חודשים בזרוע הטיפול ב- Lenvatinib, בהשוואה ל-2.07 חודשים בזרוע הטיפול ב-Paclitaxel (p<0.05).

בשליש מהחולים בזרוע הטיפול ב- Lenvatinib תועדה תגובה חלקית; חציון משך ההישרדות ללא-התקדמות עמד על 3.5 חודשים. בזרוע הטיפול ב-Paclitaxel לא תועדו מקרים של תגובה חלקית לטיפול.

האירועים החריגים הנפוצים ביותר כללו יתר לחץ דם, (80.6% מהחולים); לא תועדו אירועים חריגים בדרגה 3 ומעלה אשר הפריעו להמשך הטיפול.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הטיפול ב- Lenvatinib מהווה אפשרות מבטיחה בחולים עם ממאירות אנאפלסטית של בלוטת התריס ועשוי לשפר את הישרדות החולים בקרוב לארבעה חודשים.

מתוך אתר Research Square

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה