Trauma

מתן תוך-אפי של Oxytocin עשוי לסייע בטיפול בחולים עם התמכרות לקוקאין (Drug and Alcohol Dependence Reports)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Drug and Alcohol Dependence Reports עולות תוצאות מבטיחות למתן תוך-אפי של Oxytocin כטיפול בתלות בקוקאין, עם שיעורי הימנעות מקוקאין שהיו גבוהים כבר בתוך שבועיים מהתחלת הטיפול התרופתי.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים קודמים להערכת הטיפול ב-Oxytocin כנגד התמכרויות לסמים תמכו בתועלת האפשרית של הטיפול. עם זאת, אין מחקרים קליניים רבים להערכת השימוש ב-Oxytocin כנגד הפרעות שימוש בקוקאין.

החוקרים השלימו מחקר אקראי, כפל-סמיות, בן שישה שבועות, להערכת השימוש של מתן תוך-אפי של Oxytocin על שימוש בקוקאין בקרב חולים עם הפרעת שימוש בקוקאין. המשתתפים במחקר חולקו באקראי למתן תוך-אפי של Oxytocin או פלסבו שניתן לתוך האף.

במהלך השלב האמבולטורי של המחקר, חולים עם הפרעות שימוש בקוקאין התבקשו להתייצב בפני צוות המחקר שלוש פעמים בשבוע למתן אקראי של התרופה תחת השגחה, לספק דגימת שתן לבדיקת רעלנים בשתן ולהשלים הערכה כללית. בימים שבין הביקורים באתר המחקר, המשתתפים קיבלו בקבוקים לשימוש ביתי אשר נשקלו בכל ביקור לצורך ניטור היענות.

מהנתונים עולה כי ב-15 המשתתפים שקיבלו טיפול תוך-אפי ב-Oxytocin או ב-11 המשתתפים שקיבלו פלסבו דרך האף לא תועדה הימנעות רציפה מקוקאין לאורך לפחות שלושה שבועות. עם זאת, החל מהשבוע השלישי, הסיכויים להימנעות מקוקאין עלו מ-4.61 (רווח בר-סמך 95% של 1.05-20.3) ל-15.0 (רווח בר-סמך 95% של 1.18-190.2) לאחר שישה שבועות בזרוע הטיפול ב-Oxytocin (p=0.037), אם כי לא תועד הבדל משמעותי בין הקבוצות בסיכויי הימנעות מקוקאין לאורך כל התקופה.

החוקרים מציינים כי שיעור גבוה יותר של משתתפים בזרוע ההתערבות פרשו מהמחקר (p=0.0005).

לסיכום, ממצאי המחקר מעידים כי מתן תוך-אפי של Oxytocin הוביל לעליה בסיכויי הימנעות מקוקאין בהשוואה לפלסבו בחולים עם הפרעות שימוש בקוקאין לאחר שבועיים, אך לווה בשיעורים גבוהים יותר של הפסקת הטיפול.


Drug and Alcohol Dependence Reports, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה