Traumatic Brain Injury

טיפול ב-Tranexamic Acid מפחית מקרי תמותה עקב טראומה (Ann Emerg Med)

טיפול ב- Tranexamic Acid במצבי חירום עם חבלה טראומטית עשוי להפחית את הסיכון לתמותה, ללא עליה משמעותית בסיכון לחסימת כלי דם, כך עולה מנתונים שפורסמו בכתב העת Annals of Emergency Medicine.

החוקרים השלימו סקירה שיטתית ומטה-אנליזה שכללו שבעה מחקרים אקראיים ומבוקרים להשוואת Tranexamic Acid אל מול פלסבו בתנאי חירום. התוצא העיקרי של המחקר היה שיעורי התמותה לאחר חודש אחד והתוצאים המשניים כללו את שיעורי התמותה לאחר 24 שעות ואירועים של חסימת כלי דם.

מהנתונים עולה כי טיפול ב- Tranexamic Acid לווה בירידה של 11% בסיכון לתמותה לאחר חודש אחד (יחס סיכויים של 0.89, רווח בר-סמך 95% של 0.84-0.95). הטיפול ב- Tranexamic Acid לווה גם בירידה של 24% בשיעורי התמותה לאחר 24 שעות (יחס סיכויים של 0.76, רווח בר-סמך 95% של 0.65-0.88).

החוקרים מדווחים כי מהערכת הסיכון לסיבוכים משנית לחסימת כלי דם עלה כי הטיפול ב- Tranexamic Acid אינו מלווה בעליה בסיכון לחסימת כלי דם (יחס סיכויים של 0.96, רווח בר-סמך 95% של 0.73-1.27).

ממצאי המחקר מעידים כי למרות השיפור הקטן יחסית, על רופאים לשקול את הטיפול ב- Tranexamic Acid בפצועי טראומה, בעיקר במקרים של פציעות חמורות, דוגמת פגיעות ראש, מאחר ואפילו שיפור קטן עשוי להיות משמעותי מאוד מבחינה קלינית.

Ann Emerg Med, Nov 22, 2023

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה