Urinary Incontinence

טיפול ב-Prasterone (אינטרארוסה) עשוי להקל על תסמיני אי-נקיטת שתן עקב דחיפות בנשים לאחר מנופאוזה (Menopause)

במאמר שפורסם בכתב העת Menopause מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש התומכות בהשערה לפיה טיפול ב-Prasterone (אינטרארוסה)  עשוי לשפר את חומרת תסמיני אי-נקיטת שתן עקב דחיפות בנשים לאחר-מנופאוזה.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את ההשפעות של Prasterone לעומת חומצה היאלרונית על תסמיני אי-נקיטת שתן עקב דחיפות בדרגה קלה-עד-בינונית בנשים עם תסמונת GSM (או Genitourinary Syndrome of Menopause).

מחקר העוקבה הפרוספקטיבי כלל 58 נשים לאחר-מנופאוזה בין דצמבר 2019 ועד מאי 2021. החוקרים התבססו על מספר שאלונים ומדדים להערכת המשתתפות במחקר, כולל שאלון Overactive Bladder Screener, שאלון Patient Global Impression of Improvement, מדד International Consultation on Incontinence Questionnaire-Short Form ושאלון International Quality of Life.

מבין 58 הנשים שנכללו במחקר, 29 (50%) טופלו ב-Prasterone ו-29 (50%) טופלו בחומצה היאלרונית למשך 12 שבועות. בתום המחקר, 26 נשים (89.7%) שטופלו ב-Prasterone לעומת 3 נשים (10.3%) שטופלו בחומצה היאלרונית דיווחו על שיפור בתסמינים עם מדד Patient Global Impression of Improvement של עד 3 נקודות.

לפי שאלון International Consultation on Incontinence Questionnaire-Short Form, לא תועדו הבדלים מובהקים סטטיסטית לפני הטיפול בין שתי הקבוצות (חציון של 12 לעומת 11 נקודות, בהתאמה), אך לאחר הטיפול תועד שיפור גדול יותר באופן מובהק סטטיסטית עם Prasterone לעומת חומצה היאלרונית (חציון של 8 לעומת 10 נקודות, p=0.03).

חציון מדד International Quality of Life היה נמוך יותר משמעותית בקרב מטופלים ב-Prasterone לעומת אלו שטופלו בחומצה היאלרונית, הן לפני הטיפול (73 לעומת 89 נקודות, p<0.01) והן לאחר מכן (78 לעומת 87 נקודות, p=0.04).

החוקרים מסכמים וכותבים כי הממצאים תומכים בתועלת האפשרית של Prasterone כנגד תסמיני אי-נקיטת שתן עקב דחיפות, אך קוראים להשלים מחקרים נוספים לאישור תוצאות המחקר הנוכחי.

 

Menopause, Aug 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה