Urinary Incontinence

שתיית משקאות עם ממתיקים מלאכותיים עשויה להביא לעליה בסיכון לאי-נקיטת שתן בנשים מבוגרות (Menopause)

במאמר שפורסם בכתב העת Menopause מדווחים חוקרים מארצות הברית על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בקרב נשים הנוהגות לשתות לפחות משקה אחד ביום עם ממתיק מלאכותי, בהשוואה השותות עד משקה אחד בשבוע, תועד סיכון גבוה ב-10% לאי-נקיטת שתן משולבת. עם זאת, החוקרים לא זיהו קשר בין כמות הממתיקים המלאכותיים ובין תסמיני אי-נקיטת שתן עקב דחק או דחיפות.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון אם צריכה רבה יותר של משקאות עם ממתיקים מלאכותיים מלווה בשיעור גבוה יותר של תסמיני אי-נקיטת שתן. לצורך זאת, החוקרים השלימו ניתוח משני של נתוני מחקר Women’s Health Initiative Observational Study.

המחקר כלל 80,388 נשים אשר השיבו לשאלות אודות צריכת משקאות ותסמיני אי-נקיטת שתן בביקור לאחר 3 שנות מעקב. החוקרים השוו את המאפיינים הדמוגרפיים בין שלוש הקבוצות לפי צריכת משקאות: אלו ששתו עד משקה אחד בשבוע, 1-6 משקאות בשבוע, או לפחות משקה אחד כל יום.

מרבית המשתתפות (64%) דיווחו על שתיית משקאות עם ממתיקים מלאכותיים, 13% (10,494 נשים) צרכו לפחות משקה אחד ביום.

מניתוח הנתונים עלה הסיכוי הלא-מתוקן לדיווח על אי-נקיטת שתן היה גבוה ב-10-12% בנשים שצרכו 1-6 משקאות בשבוע (יחס סיכויים של 1.10, רווח בר-סמך 95% של 1.06-1.14) או לפחות משקה אחד ביום (יחס סיכויים של 1.12, רווח בר-סמך 95% של 1.07-1.18) בהשוואה לאלו ששתו עד משקה אחד בשבוע.

מניתוח רב-משתני עלה כי בנשים שצרכו לפחות משקה אחד ביום, בהשוואה לאלו ששתו עד משקה אחד בשבוע, תועד סיכון גבוה בהיקף של 10% לדווח על אי-נקיטת שתן משולבת (יחס סיכויים של 1.10, רווח בר-סמך 95% של 1.02-1.19).

לא תועדו הבדלים משמעותיים בין הקבוצות בתסמיני אי-נקיטת שתן עד דחק או דחיפות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על קשר אפשרי בין צריכה רבה של משקאות עם ממתיקים מלאכותיים ובין סיכון מוגבר לאי-נקיטת שתן בנשים מבוגרות. עם זאת, לא תואר קשר בין כמות צריכת משקאות עם ממתיקים מלאכותיים ובין הסיכון לתסמיני אי-נקיטת שתן עקב דחק או דחיפות.

Menopause, March 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה