Urology Other

אמצעי חדש להסרת שברי אבנים בכליות (Nature Communications)

מחקר חדש שפורסם ב-Nature Communications הציג מערכת חדשה שנועדה לשפר את היעילות של הסרת שברי אבנים בכליות. במערכת זו, האבנים מצופות בהידרוג'ל מגנטי ומוחזרות באמצעות חוט מנחה מגנטי התואם לאורטרוסקופים סטנדרטיים.

מחקר חדש שפורסם ב-Nature Communications הציג מערכת חדשה שנועדה לשפר את היעילות של הסרת שברי אבנים בכליות. במערכת זו, האבנים מצופות בהידרוג’ל מגנטי ומוחזרות באמצעות חוט מנחה מגנטי התואם לאורטרוסקופים סטנדרטיים.

אבנים בכליות משפיעות על אחד מכל תשעה אנשים, וגורמות לכאבים משמעותיים ולזיהומים חמורים. עם יותר מ-1.3 מיליון ביקורים בחדרי מיון והוצאות על שירותי בריאות העולים על 5 מיליארד דולר בשנה בארצות הברית, הם מהווים נטל בריאותי משמעותי.

שבירה של האבנים בעזרת לייזר באורטרוסקופיה הוא כיום הטיפול הנפוץ ביותר, אך אחוזי ההצלחה נעים בין 60% ל-75%, כשברים קטנים וקשים לחילוץ נשארים מאחור. בעוד שטכנולוגיות כמו אולטרסאונד ממוקד, הדבקה של קטעים עם ביו-פולימרים ואספירציית לחץ שלילי נחקרו, הן עומדות בפני מגבלות, במיוחד בגדלים של תעלות האורטרוסקופ הסטנדרטיים.

ההידרוג’ל, המורכב מפרומוקסיטול וצ’יטוסן, הפגין יעילות של 100% בסילוק כל השברים שנבדקו במבחנה, אפילו אלה בגודל של עד 4 מ”מ, על פני הרכבי אבן שונים. סימולציות של מעקב אחר חלקיקים הצביעו על כך שניתן ללכוד אבנים בגודל קטן (1 ו-3 מ”מ) במרחק של מספר מילימטרים. בנוסף, מיקרוסקופיה אלקטרונית סורקת אישרה את הקישור של הג’ל לפני השטח של אבני סידן אוקסלט.

המרכיבים של הג’ל לא גרמו לציטוטוקסיות משמעותית על תאי אורותל אנושיים, אפילו לאחר חשיפה של 4 שעות. יתרה מכך, מחקרים בעכברים חיים הראו שהג’ל גרם פחות לקילוף האורותל שלפוחית השתן בהשוואה kצ’יטוסאן, והאורותל חזר לקדמותו תוך 12 שעות. בנוסף, רכיבים אלו הפגינו תכונות אנטיבקטריאליות, המעכבות את הצמיחה של חיידקים אורופתוגנים כגון Escherichia coli ו-Proteus mirabilis, בדומה לזו של ציפרופלוקסצין.

לכתבה ב-medpage

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה