Urology Other

מעכבי SGLT2 מפחיתים את הסיכון לאבנים בכליות בחולי סוכרת (JAMA Internal Medicine)

מעכבי SGLT2 מפחיתים את הסיכון לפתח אבנים בכליות בהשוואה לתרופות אחרות לסוכרת בחולי סוכרת מסוג 2, כך עולה ממחקר חדש שפורסם ב-JAMA Internal Medicine

אנשים עם סוכרת מסוג 2 המטופלים במעכבי SGLT2 מראים סיכון מופחת משמעותית לפתח אבנים בכליות בהשוואה לאלו שטופלו בתרופות אחרות לסוכרת, כך עולה ממחקר חדש שפורסם ב-JAMA Internal Medicine. לפי מחברי המחקר, “למיטב ידיעתנו, מחקר זה הוא הראשון והגדול ביותר להעריך את הקשר בין שימוש במעכבי SGLT2 לבין הסיכון לאבנים בכליות בחולים עם סוכרת מסוג 2 בביקורים קליניים שגרתיים בארה”ב”.

הם הוסיפו כי “התוצאות שלנו מצביעות על כך שלחולים עם סוכרת מסוג 2, פרופיל הסיכון האישי לפתח אבנים בכליות יכול להיות שיקול בעת ההחלטה באיזה תרופה להורדת רמת הסוכר צריכים חולים להתחיל”.

השכיחות של אבנים בכליות נמצאת במגמת עלייה, והבעיה רלוונטית במיוחד לסובלים מסוכרת מסוג 2, אשר ידועה כגורם סיכון לאבנים בכליות, העלולות לגרום לכאבים עזים ולהוביל לירידה בתפקוד הכליות.

המחקר היה מחקר עוקבה שכלל נתונים משלושה מאגרי מידע ארציים על חולים עם סוכרת מסוג 2. שתי זרועות המחקר תואמי ציון נטייה כללו 358,203 זוגות של מטופלים עם סוכרת מסוג 2 ביחס של 1:1 למשתמשים חדשים במעכבי SGLT2 או אגוניסטים ל-GLP-1. במהלך מעקב חציוני של 192 ימים, לאלו שטופלו במעכבי SGLT2 היה סיכון נמוך יותר ב-31% לאבנים בכליות בהשוואה למשתמשי GLP-1RA (14.9 לעומת 21.3 אירועים לכל 1000 שנות אדם; יחס סיכון [HR], 0.69). בנוסף, לקבוצת ה-SGLT2 היה גם סיכון נמוך ב-26% לאבנים בכליות לעומת משתמשים במעכבי DPP4 (14.6 לעומת 19.9 אירועים לכל 1000 שנות אדם; HR, 0.74).

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה