Vascular Surgery

ניהול רפואי בתוספת פינוי קריש כירורגית מוביל לתוצאה משופרת (NEJM)

שבץ מוחי
מחקר חדש מראה תוצאות תפקודיות משופרות לפינוי קריש כירורגית בתוספת ניהול רפואי, כך עולה מניסוי ה-ENRICH שפורסם ב-The New England Journal of Medicine

מחקר חדש מראה תוצאות תפקודיות משופרות לפינוי קריש כירורגית בתוספת ניהול רפואי, כך עולה מניסוי ה-ENRICH שפורסם ב-The New England Journal of Medicine. תוצאות הניסוי הוצגו לראשונה במפגש השנתי של האגודה האמריקאית לכירורגים נוירולוגיים (AANS). המאמר מציין שההנחיות הנוכחיות אינן תומכות בשימוש שגרתי בניתוח עם קרניוטומיה קונבנציונלית לשיפור התוצאות לאחר דימום תוך מוחי (ICH).

מטא-אנליזות הצביעו על תועלת לטכניקות של ניתוחים זעיר פולשניים, ופינוי בעזרת ניתוחים זעיר פולשניים על בסיס קטטר בתוספת אלטפלז בניסוי MISTIE-III הראו שיפור בתוצאות התפקודיות לאחר שנה. במחקרים ראשוניים, פינוי זעיר פולשני טרנס-סולקלי parafascicular של ICH עם גישה דרך פורט בסולקוס המכוון לאורך הציר הארוך של דרכי החומר הלבן הוכח כבטוח ומוצלח בפינוי המטומה בכמות גדולה, ציינו החוקרים. .

ניסוי ENRICH השווה ישירות ניהול רפואי מכוון הנחיות בלבד או ניהול רפואי בתוספת  ניתוח זעיר פולשני טרנס-סולקלי מוקדם באמצעות פורט הגישה המינימלית של BrainPath ומכשיר השאיבה והשאיבה של Myrid ב-300 חולים עם ICH supratentorial. ציון Rankin המשקולל  לאחר 180 ימים, התוצא העיקרי של היעילות, היה 0.458 בקבוצת הניתוח ו-0.374 בקבוצת הביקורת.

“מצאנו השפעה עוצמתית בדימומים אונתיים”, אמר חוקר הראשי של המחקר, “אנחנו לא יודעים אם זה מועיל עבור חולי עם דימום בגרעינים הבזאליים כי הפסקנו לגייס אותם למחקר כשגודל המדגם היה רק כ-100 חולים עם דימום בגרעינים הבזאליים . לכן, אנחנו לא יכולים להסיק מסקנות ממדגם זה”.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה